شنبه 7 مهر 1403

رمان «سربردامن ماه» منتشر شد / زندگینامه مادربزرگ امام زمان (عج)

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
رمان «سربردامن ماه» منتشر شد / زندگینامه مادربزرگ امام زمان (عج)

رمان «سر بر دامن ماه» نوشته فاطمه دولتی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان «سر بر دامن ماه» نوشته فاطمه دولتی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان «سربردامن ماه» شامل زندگی نامه داستانی بانو حدیث، مادربزرگ امام زمان (عج) نوشته فاطمه دولتی به‌تازگی و به‌مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت حجت (عج) توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این نویسنده پیش از این رمان «من برمیگردم» با موضوع زنان رجعت کننده توسط انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسانده است و در اثر جدیدش به سراغ یک بانوی نمونه رفته؛ بانویی که در دوران خلیفه عباسی و عصر حیرت که وضع شیعیان به شدت سخت شد و هر روز ادعایی در رابطه با جانشینی امام یازدهم بالا می‌گرفت با اراده‌ای پولادین مقابل عباسیان و فرزندش جعفر ایستاد و اجازه نداد آنان ریشه شک را آبیاری کنند و کمر به نابودی اعتقادات شیعیان ببندند.

این بانوی نمونه «بانو حدیث» همسر امام هادی (ع)، مادرِ امام حسن عسکری (ع) و جده قائمِ آل محمد (عج) است.

داستانِ این رمان، داستانِ زندگی «جده» است و در خلال زندگی این بانوی بزرگوار زمانه و عصر امام هادی (ع)، امام حسن عسگری (ع) و دوران به امامت رسیدن حضرت حجت (عج) روایت می‌شود.

این رمان با استفاده از شخصیت‌های واقعی که در تاریخ از آنها نام برده شده است و داستان پردازی که زاییده تخیل نویسنده است تبدیل به اثری جذاب و خواندنی شده است.

در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

«قبیحه، که تاکنون آرام است، برمی‌خیزد، نوزاد را به دستِ کنیزش می‌دهند، در چشم‌هایش برق شادی نمی‌بینم، جا خورده اما خود را نمی‌بازد: «چون زبیده باشم که پایان عمرم را در تنهایی و بی کسی و فقر بگذارنم؟ هرگز چنین نخواهد شد. به والله که پسرم را به تخت می‌نشانم و تا آخرین نفسم بانوی این قصر خواهم بود. این را بدان آنکه بر حق است، بر تخت هم هست. خدای من و تو یکی‌ست. چه شده که مولای من متوکل چنان در رأس است و مولای تو اباالحسن چنین در پستو و حاشیه؟ من مایلم در کنارِ خلیفه مسلمین بایستم نه چون تو همسرِ مردی باشم که برای رسیدن به حکومت و خلافت، دست به شمشیر نمی‌برد.»

سری به افسوس تکان می‌دهم برایش و پاسخ می‌دهم: «به چه حرف پا می‌فشاری؟ به حرف باطل؟ زندگی در زیرِ سایه عباسیان ننگ است. حکومت و خلافت و ثروت، مقام کوچکی‌ست برای مولای من؛ که اگر بخواهد و اراده کند هر چه هست در این خاک و برای اهل خاک، برای اوست.»

رمان «سربردامن ماه» در 275 صفحه و به قیمت 95 هزار تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.