دوشنبه 2 مهر 1403

رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی‌؛ یکه‌تازی تیلور و صعود یزدانی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
رنکینگ جدید اتحادیه جهانی کشتی‌؛ یکه‌تازی تیلور و صعود یزدانی

ایرنا نوشت: با پایان پیکارهای جهانی کشتی آزاد، رنکینگ جدید مدعیان اوزان مختلف از سوی اتحادیه جهانی این رشته اعلام شد.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از 25 تا 28 شهریور ماه در شهر بلگراد برگزار شد و در نهایت تیم‌های آمریکا، ایران و گرجستان توانستند در جایگاه‌های اول تا سوم قرار بگیرند. آزادکاران ایرانی در این پیکارها یک نشان طلا، 2 نقره و یک برنز و یک جایگاه پنجمی را به دست آورند. باتوجه به اینکه این رقابت‌ها یکی از مراحل گزینشی سهمیه المپیک 2024 پاریس بود، تیم کشورمان توانست سه سهمیه المپیک را در اوزان 65، 86 و 125 کیلوگرم به دست آورد.

رنکینگ مدعیان اوزان مختلف در پایان این مسابقات تغییر چشمگیری داشت. در این رنکینگ دیوید تیلور آمریکایی از رتبه هفتم وزن 86 کیلوگرم به صدر جدول رسید و حسن یزدانی نیز از رتبه پنجم به جایگاه سوم صعود کرد.

همچنین از اتفاقاف مهم این رنکینگ سقوط رحمان عموزاد خلیلی از جایگاه نخست وزن 65کیلوگرم به جایگاه سوم این وزن بود. محمد نخودی از جایگاه دوم وزن 79 کیلوگرم به جایگاه نخست صعود کرد.

در وزن 57 کیلوگرم نمایندگان ایران جایی در فهرست 10 نفر برتر ندارد. در وزن 61 کیلوکرم رضا اطری با 45 هزار امتیاز به جایگاه هفتم این وزن رسید.

در وزن 65 کیلوگرم نیز رحمان عموزاد خلیلی با 83 هزار امتیاز به جایگاه سوم صعود کرد. همچنین در وزن 70کیلوگرم امیر محمد یزدانی با 44 هزار امتیاز به جایگاه ششمی این وزن رسید.

در وزن 74کیلوگرم نیز کایل دیک امریکایی همچنان در جایگاه نخست قرار دارد و یونس امامی با 56 هزار و 700 همچنان در جایگاه چهارم جدول این وزن قرار دارد. در وزن 79کیلوگرم نیز با غیبت جردن باروز امریکایی نیز محمد نخودی توانست با کسب نشان برنز این وزن در قهرمانی جهان و با 79 هزار امتیاز به جایگاه نخست این وزن برسد.

در وزن 86کیلوگرم حسن یزدانی نابغه کشتی ایران نیز با کسب مدال نقره و 85 هزار امتیاز پس از دیوید تیلور و عظمت دولت بیکوف در جایگاه سوم این وزن قرار گرفت. در وزن 92 کیلوگرم میسورادزه گرجستانی در جایگاه نخست قرار دارد و کامران قاسمپور با 45هزار امتیاز به جایگاه پنجم سقوط کرد. امیر علی آذرپیرا نماینده کشورمان در رقابت جهانی 2023 بلگراد بود که در فهرست جدید اتحادیه جهانی در فهرست 10نفر برتر این وزن قرار ندارد.

کایل اسنایدر امریکایی با 113 هزار امتیاز در جایگاه نخست 97 کیلوگرم قرار دارد. در این وزن نامی از هیچ نماینده کشورمان در فهرست 10نفر برتر به چشم نمی‌خورد.

در وزن 125 کیلوگرم نیز طاها آکگل ترک با 100 هزار امتیاز، گنو پتورشویلی گرجستانی با 90هزار امتیاز و امیر حسین زارع نیز با 87 هزار امتیاز نیزبه ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفته است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1816606