شنبه 7 مهر 1403

روایت رئیس صداوسیما از «سید حسن نصرالله»/ خداحافظ سید مقاومت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
روایت رئیس صداوسیما از «سید حسن نصرالله»/ خداحافظ سید مقاومت

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما در پیامی شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان صدا و سیما درپی شهادت سیدحسن نصرالله پیام تسلیتی صادر کرد که به شرح ذیل است:

*خداحافظ سید مقاومت*

بسم الله الرحمن الرحیم

أَم حَسِبتُم أَن تَدخُلُوا الجَنَهَ وَلَمَا یَأتِکُم مَثَلُ الَذِینَ خَلَوا مِن قَبلِکُم مَسَتهُمُ البَأسَاءُ وَالضَرَاءُ وَزُلزِلُوا حَتَی یَقُولَ الرَسُولُ وَالَذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَی نَصرُ اللَهِ أَلَا اِنَ نَصرَ اللَهِ قَرِیب 

سرانجام آن لحظه که همیشه از آن واهمه داشتیم فرارسید و سید عزیز ما آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست. امشب سید عباس و حاج قاسم و حاج رضوان و همه شهدا صف کشیده‌اند در برزخ نعیم الهی تا به سید حسن نصرالله قهرمان مقاومت خوشامد بگویند و در آغوشش بکشند. سید شجاع و دلاور، خدا قوت. سلام ما را به شهیدان برسان.

سلام و درود بر تو ای سرور مقاومت که تا ابد پیروزی و زنده و الهام بخش. لحظه‌های رشادت و نصر را همیشه با تو به یاد خواهیم داشت. و چه فراوان بود این لحظه ها. آن زمان که در پخش زنده دستور شلیک به ناو دشمن دادی و آن ناو را در برابر چشمان دنیا به آتش کشیدی. آن زمان که یاران و جوانان جان بر کف مقاومت از سنگرهای خط مقدم برایت پیام وفاداری فرستادند و تو آنها را تاج سرت خواندی.

دلنوشته ابراهیم حاتمی‌کیا در پی شهادت سیدحسن نصرالله‌

آن زمان که پیروزمندانه پس از پایان جنگ تموز به میان مردم ضاحیه آمدی و با لبخند زیبایت بشارت دادی که زمان پیروزی‌ها فرارسید و زمان شکست ها گذشت. آن زمان که دست ابوعلی سمیر قنطار را پس از آزادی اش از اسارت 30 ساله صهیونیست‌ها به نشانه پیروزی بالا بردی و به او گفتی سرت را بالا بگیر که برای آزادی تو جنگیدیم.

سید عزیز ما آرام بگیر که شب و روز زندگی ات را به هم دوختی تا روز دشمن غدار را به شب تبدیل کنی. آرام بگیر که در این راه طولانی مقاومت، سختی فراوان کشیدی. در 36 سالگی داغ جوان دیدی و هادی 18 ساله ات را تقدیم مقاومت کردی. آرام بگیر که فراق یارانت را یک به یک به جان خریدی تا نهال مقاومت تنومند شود. آرام بگیر و آرامش در جوار سید و سالار شهیدان و اولیاء الهی گوارایت باد.

فقدان و فراقت را چگونه برتابیم که طنین فریاد بلندت بر ظلم و ظالم همواره در گوش‌مان است. وعده و وعیدهای دشمن کشت را فراموش نخواهیم کرد که دشمنت هم تو را «صادق الوعد» می‌خواند و خطابه های آتشینت لرزه بر پیکرش می‌انداخت. تسلیت بر ما که تو را دیگر نخواهیم دید و صدای رسایت را نخواهیم شنید و تبریک به تو که در آزمون استقامت بر صراط مستقیم مقاومت روسپید پروردگارت شدی.

خداحافظ سید مقاومت. خداحافظ ای روح روان مجاهدان و جان جانان مقاومان. سلام علیک یوم ولدت و یوم استشهدت و یوم تبعث حیا.