چهارشنبه 18 مهر 1403

روزانه هزار و 500 لیتر الکل در فاروج تولید می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزانه هزار و 500 لیتر الکل در فاروج تولید می‌شود

بجنورد - ایرنا - سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: واحد تولیدی الکل این شهرستان خراسان شمالی که پس از 12 سال تعطیلی فعالیت خود را در شرایط کرونایی آغاز کرده هم اکنون هزار و 500 لیتر الکل صنعتی و طبی تولید می‌کند.

احسان افتخاری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این واحد تولید به علت بروز مشکلاتی نظیر تامین مواد اولیه از عرصه تولید خارج شده بود که با توجه به نیاز استان در پی شیوع ویروس کرونا به الکل طبی و صنعتی ظرف سه هفته در اوایل امسال راه اندازی شد.

وی گفت: برای راه اندازی مجدد این واحد 9 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به این واحد صنعتی از محل اعتبارات نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی پرداخت شد.

افتخاری افزود: در حال حاضر 27 نفر در این واحد مشغول به کار شده و فرصت اشتغال یافته اند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد در این واحد پرهیز از خام فروشی و بیشتر تولید مشتقات با پایه الکلی بویژه برای تامین مواد ضدعفونی است بیان داشت: الکل ماده اولیه برای تولید محصولات ضدعفونی کننده، آرایشی بهداشتی، پاک کننده ها، پدهای الکلی و مصارف اتاق عمل است، نیاز استان و حتی کشور را در بخش های مختلف تامین می کند.

افتخاری گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا، اولویت تولید محصولات مورد نیاز در این حوزه است و با عبور از این شرایط می توان به سمت خط تولید سایر مشتقات الکل رفت.

وی با اشاره به اینکه این واحد تا پیش از تعطیلی، نخستین صادر کننده الکل در کشور بوده گفت: در شرایط فعلی کشور صادرات ندارد اما بعد از شرایط ناشی از کرونا و اشباع بازار از تولید محصول ضدعفونی بر پایه الکل، شرایط حرکت به سمت صادرات هموار می شود.

فاروج در 90 کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*