دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

روزانه 52 هزار لیتر الکل در قزوین تولید می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
روزانه 52 هزار لیتر الکل در قزوین تولید می‌شود

علی اکبر کبیری معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گفت: اکنون روزانه 52 هزار لیتر الکل در استان تولید می‌شود و سعی کردیم که بر کیفیت و کمیت این تولیدات نظارت داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی اکبر کبیری در دومین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شهرستان قزوین که ظهر امروز (دوشنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی برگزار شد، درباره ظرفیت‌های استان در تولید اقلام بهداشتی در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: از ابتدای اسفند درگیر بیماری کرونا بودیم و اوایل باتوجه به اینکه هیچ ظرفیت و تمهیدی برای تولید اقلام مورد نیاز وجود نداشت لذا تعاملات بین دستگاهی صورت گرفت.

وی افزود: در این راستا دو واحد تولیدکننده (شرکت بیدستان و شرکت سیمین تاک) که به عنوان قطب تولید الکل کشور در استان مستقر هستند نیز پای کار آمدند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت قزوین گفت: از ابتدای طرح تا 24 خردادماه، در بحث میزان تولید الکل نیز شرکت سیمین تاک 30 هزار لیتر و بیدستان 22 هزار لیتر روزانه تولید الکل داشتند.

کبیری ادامه اد: 31 واحد تولیدی را که در تولید محلول‌های ضدعفونی و موادبهداشتی فعالیت داشتند را تغییر خط دادیم، یعنی به نوعی همکاری لازم را داشتند و مشارکت خوبی صورت گرفت و در حوزه تولید مواد ضدعفونی و پاک کننده اتفاق افتاد.

این مقام مسئول یادآور شد: اولین استانی بودیم که در کشور در تامین مواد ضدعفونی و پاک‌کننده‌ها خودکفا شدیم و بخشی هم به سایر استان‌ها صادرات صورت گرفت.

371 هزار لیتر الکل در شرکت سیمین تاک دخیره شده است

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح تاکنون میزان تولید اتانول 96 تقریبا 3 میلیون و 764 هزار و 274 لیتر، موادضدعفونی‌کننده 774 هزار و 890 لیتر، مواد ضدعفونی‌کننده سطوح تقریبا 178 هزار و 288 لیتر تولید و توزیع شده است.

کبیری ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی‌ها برای پیک دوم بیماری در آبان‌ماه؛ ما برای اینکه این ظرفیت را حفظ کنیم نیز اکنون 371 هزار لیتر الکل در شرکت سیمین تاک دخیره شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت قزوین با بیان اینکه اکنون بازار اشباع شده است، گفت: اکنون روزانه 52 هزار لیتر الکل در استان تولید می‌شود و سعی کردیم که بر کیفیت و کمیت این تولیدات نظارت داشته باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه تولید ماسک دو واحد کارگاه داشتیم که حدود 35 واحد کارگاه تولیدی جدید را راه‌اندازی و ساماندهی کردیم. در صورت اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا نیز این آمادگی در استان قزوین برای تامین نیاز استان و استان‌های همجوار وجود دارد.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: اکنون عمدتا مشکل انباشت کالا در شرکت‌های تولید الکل و مواد بهداشتی داریم که برای تولیدکننده بار مالی دارد.

انتهای پیام /