دوشنبه 11 تیر 1403

روزنامه اطلاعات: مردم باید از فلسفه وعده های نامزدهای ریاست جمهوری آگاه شوند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
روزنامه اطلاعات: مردم باید از فلسفه وعده های نامزدهای ریاست جمهوری آگاه شوند

انتخابات دیروز یکی از پیچیده‌ترین و اثرگذارترین رویدادهای تاریخ پسا انقلاب در کشور ماست.

به گزارش خبرآنلاین، اطلاعات نوشت: تاریخ تحولات سیاسی ایران در عصر پسا انقلاب با تعداد پرشماری انتخابات و گزینه‌ای عمومی درآمیخته است. انتخاب‌های مردم، البته همواره بی پرسش و اما و اگر به فرجام نرسیده؛ گاهی مثل سال 1388 با چالش روبه رو شده، اما در نهایت، مردم و نظام دانسته اند که هیچ راهی روشن‌تر و مطمئن‌تر از رقابت در صندوق آرا وجود ندارد. این شیوه حاصل خون‌ها و رنج‌ها و اندیشه ها و هزینه هایی است که تمام ابنای بشر در طول تاریخ پرداخته اند. پس نباید عرصه انتخابات را کوچک گرفت و سهل انگاشت.

انتخابات اخیر، خالی از انتقادات نبود ولی در مجموع از تردید و امتناع بسیاری از هم میهنان کاست و خوشبختانه جریان‌های مهم سیاسی را در سایه افکار عمومی درگیر رقابت کرد. بجز برخی انتقادات که باید مطرح شود و علت حضور بلاتوجیه نامزدهایی که نماینده هیچ قشر و طبقه و جریان و گروه و فکر و سندیکا و تشکل و حزب و حتی طایفه ای هم نبودند و وبال و ملال افزودند، در منظر حقوقدانان و سوی شورای نگهبان و تصمیم سازان عالی‌رتبه مطرح شود تا ما و عموم مردم از فلسفه وعده ها و مدعیات و گروه‌های هدف این کاندیداها آگاه شویم. نیز باید به سلایق تنگ و کم شور و نور سیما و صدا، در ساختار چینش و شکل مناظرات و مباحثات انتخاباتی پرسش وارد کرد و از شأن و منزلت مخاطبان و مردم ایران به ایشان آموزش داد تا نپندارند مردم و افکار عمومی سهوها را سهل گرفته و ناپسندیده ها را پسند کرده‌اند.

قبض و صورت حساب همگان را تاریخ کنار می گذارد و مردم حسابشان پاک و صاف است. چه روسپید و بزرگند ملت ایران.

امروز مردم ایران در داخل و خارج کشور به رئیس جمهوری تازه یا دو منتخب اکثریت که به دور دوم رفته اند خوشامد می گویند. مردم کار بزرگ و تاریخ‌ساز را انجام دادند و حجت را بر مسئولان تمام کردند. از سختی ها و سوءمدیریتها، از برخی آزردگی‌ها و تعصبات و خامی‌ها گذشته اند و در شرایط دشوار منطقه و جهان، انتظار دارند ایرانی امن و ثروتمند و سربلند داشته باشند که مردمانی بزرگ و آسوده، در رفاه و عزت به پیش می روند. چنین بادا.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1926081