چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

روز حساس برای سکه بازان / شرط مهم برای کاهش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 8 اردیبهشت 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
روز حساس برای سکه بازان / شرط مهم برای کاهش قیمت سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 8 اردیبهشت 1403

اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده معکوس زدند و فلز گران بهای داخلی با افت 150 هزار تومانی بر روی 42 میلیون و 150 هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی های بازار معتقدند که قیمت ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زرد رنگ جهانی روز گذشته تا سطح 2352 دلار بالا رفت اما دوباره نزولی شد و تا محدوده 2326 دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول و حوش 2338دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می گفتند در صورتی که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست ها در صورتی که سکه بالای مرز 42 میلیون و 200 هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز 42 میلیون‌تومان و محدوده 41 میلیون و 800 هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می گویند در صورتی که سکه مرز 41 میلیون و 800 هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید