یک‌شنبه 8 مهر 1403

روز پرحاشیه دانشگاه شریف / وزیر علوم: آزادترین دانشگاه‌های جهان را داریم + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
روز پرحاشیه دانشگاه شریف / وزیر علوم: آزادترین دانشگاه‌های جهان را داریم + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آذرماه امسال فرصتی پیش آمد تا به بهانه روز دانشجو، وزیر علوم پس از مدت‌ها در یک برنامه پرشور و کاملا دانشجویی حاضر شود. دیداری که بسیار داغ و پرچالش بود اما مفید و اثرگذار واقع شد. در این برنامه که روز شنبه 18 آذرماه برگزار شد، پیمان صالحی معاون پژوهشی، سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی، قاسم عموعابدینی...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آذرماه امسال فرصتی پیش آمد تا به بهانه روز دانشجو، وزیر علوم پس از مدت‌ها در یک برنامه پرشور و کاملا دانشجویی حاضر شود. دیداری که بسیار داغ و پرچالش بود اما مفید و اثرگذار واقع شد.

در این برنامه که روز شنبه 18 آذرماه برگزار شد، پیمان صالحی معاون پژوهشی، سجاد محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی و علی شمسی‌پور سخنگوی وزارتخانه، در این جلسه وزیر را همراهی کردند.

این دیدار با دانشجویان بیش از دو ساعت به طول انجامید. در ابتدای برنامه نمایندگان دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی به سخنرانی پرداختند. به خصوص بعد از اتفاقات پاییز پارسال، این برنامه بسیار چالش‌برانگیز، پرسوال و داغ برگزار شد و حتی در میانه سخنان وزیر با اعتراضات و انتقادات دانشجویان و تشکل‌های مختلف همراه بود.

انعقاد 729 قرارداد ارتباط با صنعت به ارزش 814 میلیارد تومان در دانشگاه شریف محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم پس از صحبت‌های نمایندگان دانشجویی به روی سن رفت و با بیان این مطلب که «حرف حساب جواب ندارد!» به برخی سوالات دانشجویان پاسخ داد. وی پس از اشاره به تعدادی از دستاورد‌های کلان و عملکرد شخصی خود، درمورد اقدامات دانشگاه صنعتی شریف گفت: «میانگین پژوهانه اعضای هیات‌علمی تا هفت‌برابر افزایش یافته و سال گذشته طی چند مرحله حمایت ویژه‌ای شده است.» زلفی‌گل گذری هم به مشکلات صنفی دانشجویان زد و در مورد وضعیت خوابگاه شهید رجایی دانشگاه شریف گفت: «این خوابگاه متعلق به دانشگاه شهید رجایی است و برای رفع مشکل خوابگاه دانشگاه صنعتی شریف باید مشکل را به شکل دیگری حل کرد.» زلفی‌گل در مورد قرارداد‌های ارتباط با صنعت در دانشگاه صنعتی شریف گفت: «تاامروز 729 قرارداد ارتباط با صنعت به ارزش 814 میلیارد تومان در این دانشگاه وجود دارد.»

یکی از آزاد‌ترین دانشگاه‌های دنیا را داریم!

وزیر علوم در مورد آزادی‌هایی که در این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: «یکی از آزادترین دانشگاه‌ها در دنیا دانشگاه‌های جمهوری اسلامی هستند، مشروط بر اینکه به قوانین و مقررات احترام گذاشته شود. ظرفیت جمهوری اسلامی بسیار بالاست، اما قوانین را باید رعایت کرد. اگر قرار باشد قشر فرهیخته ما، بخواهد به قانون احترام نگذارد، از بقیه اقشار چه انتظاری داریم؟ می‌توانید بررسی کنید که این آزادی فعلی در دانشگاه‌های ما، در کدام دانشگاه‌های دیگر جهان وجود دارد؟ ما موظف به قوانین کشور هستیم؛ علاوه‌بر قوانین کشور، موظف به دین و شرع هستیم؛ من به‌عنوان وزیر علوم موظف به اجرای قانون هستم و اگر این نباشد، شما باید به من اعتراض کنید.»