چهارشنبه 11 مهر 1403

روسیاهی ماند به اهل نفاق! / بازخوانی پاسخ رهبر انقلاب درباره «تصمیم نظام و تصویب برجام» در دیدار دانشجویی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
روسیاهی ماند به اهل نفاق! / بازخوانی پاسخ رهبر انقلاب درباره «تصمیم نظام و تصویب برجام» در دیدار دانشجویی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین صبوری دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با انتشار یادداشتی تحت عنوان «روسیاهی ماند به اهل نفاق!» به بازخوانی پاسخ رهبر انقلاب درباره تصمیم نظام و نحوه تعیین امور اجرایی کشور در دیدار با دانشجویان پرداخت. رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی رمضان سال 1398 در پاسخ به یکی از دانشجویان (دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی) درباره...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین صبوری دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با انتشار یادداشتی تحت عنوان «روسیاهی ماند به اهل نفاق!» به بازخوانی پاسخ رهبر انقلاب درباره تصمیم نظام و نحوه تعیین امور اجرایی کشور در دیدار با دانشجویان پرداخت.

رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی رمضان سال 1398 در پاسخ به یکی از دانشجویان (دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی) درباره نسبت دادن تصویب برجام به رهبری فرمودند: «یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب بله، اما شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! آن نامه‌ای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب میشود. البته اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفه‌ی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود. [البته] خود این، یک مقوله‌ای است که وظیفه‌ی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست. عقیده‌ی ما این است که در زمینه‌های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، اما در موارد دیگر نه؛ بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بار‌ها هم به خود مسئولینِ این کار - به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران - همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکر داده‌ایم.»