شنبه 29 اردیبهشت 1403

رونالد ریگان

رونالد ریگان

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طی چند روز اخیر اخباری از شرق آسیا می رسد که حکایت از احتمال تحمیل یک جنگ از سوی آمریکا علیه چین در آبراه تنگه تایوان دارد، در حالی که آمریکا جنگی دیگری را نیز در شرق اروپا در اوکراین بر علیه روسیه هدایت می کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود درباره مساله تایوان به وی هشدار داد که با آتش بازی نکند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی با جو بایدن، درباره مساله تایوان به وی هشدار داد و تهدید کرد که با آتش بازی نکند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شی جین پینگ درباره مساله تایوان هشدار داد و گفت کسانی که با آتش بازی می کنند فقط می سوزند و امیدوارم طرف آمریکایی این را به وضوح ببیند.

خبرگزاری دانا

یک گروه تحلیلی چینی مستقر در هنگ‌کنگ می‌گویند ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» به همراه گروه رزمی خود سنگاپور را ترک کرده و به سمت خلیج تایوان حرکت می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

نئولیبرالیسم دو ستون اصلی دارد: بازار و فرد؛ هدف اساسی‌اش هم آن است که «مرزهای دولت را به عقب براند.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پرونده‌هایی که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه لندن خارج شده‌اند نشان می‌دهند که دولت «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر سابق انگلیس بلافاصله از این جنایت آمریکا، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، حمایت کرده و حتی در پنهان‌کاری آن نیز همکاری داشته بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با گذشت 34 سال از جنایت ارتش آمریکا در شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرانی «پرواز 655 ایران ایر» بر فراز خلیج فارس و شهادت تمام سرنشینان آن، هنوز ابعاد بیشتری از این کشتار افشا می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

نکته قابل توجه این‌جاست که در فتنه 78 برخی خواص با سکوت و برخی دیگر از خواص نیز با دفاع از فتنه‌گران، آب به آسیاب دشمن ریخته و در نزد افکار عمومی و ملت ایران مردود شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

«دست دادن بایدن با قاتل خاشقچی‌، به تصاویر شرم‌آور در کارنامه حقوق بشری آمریکا اضافه می‌شود و پیامی بد برای دموکراسی‌خواهان و چراغ سبزی برای دیکتاتورهای سرکوبگر در جهان است».

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: «طراح و تهیه کننده سریال «آقازاده» معتقد است که در همه‌جای دنیا، ذات ساخت کار اقتباسی، لزوما واجد یک ارزش مضاعف نمی‌شود.»

وب‌گاه عصر ایران

مسیر موفقیت مستقیم نیست. این سفر طولانی و پرپیچ‌وخم با بالاوپایین‌ها و اوج و حضیض‌های زیاد است. شما هم‌اکنون در میانه حضیض باشید، شاید در اعماق یک دره باشید. این موقعیت می‌تواند ترسناک باشد، زیرا حسِ تاابد ماندن و گیرافتادن در دره را می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یافته‌های یک گزارش جدید که نیویورک تایمز آن را منتشر کرد حاکی از آن است که برخی کارکنان کاخ سفید، مشکلات بایدن هنگام راه رفتن و خطاهای کلامی‌اش را تایید کرده‌اند. سن و سال جو بایدن و مشکلاتی که هنگام راه رفتن و سخنرانی دارد، تردیدها را درباره ادامه کار او در مقام رئیس‌جمهوری آمریکا بالا برده است. با این حال، این‌طور به نظر می‌رسد او خود را برای دومین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری...

وب‌گاه عرشه آنلاین

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آمریکا بایدن را «بیش از حد پیر» می‌دانند.

وب‌گاه عصر ایران

"هم‌میهن " بیش از آن که یادآور "جامعه" و "سلام "در دهه 70 باشد به خاطر نام غلامحسین کرباسچی و خاطره روزنامه همشهری نوستالژی دهه 70 را با خود دارد. در آن دهه طبقه متوسط جان‌دار و فعال بود و مثل حالا هنوز تا این حد برای بقا دست و پا نمی‌زد. دهه 70 را اما جدای روزنامه ها با «ساعت خوش» می توان توصیف کرد. دهه‌ای که سال های خوش و ناخوشی داشت. یک روز ستایش شدند و دیگر روز سرزنش و این تعارض...

وب‌گاه عرشه آنلاین

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آمریکا بایدن را «بیش از حد پیر» می‌دانند و بسیاری از نظریه‌پردازان حزب دموکرات نیز معتقدند او نباید بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود.