سه‌شنبه 10 مهر 1403

رونق صنعت دیجیتال در استان زنجان نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رونق صنعت دیجیتال در استان زنجان نیازمند حمایت از بخش خصوصی است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم رونق اقتصاد دیجیتال را در استان داشته باشیم باید زیر ساخت های لازم برای تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT را با محوریت بخش خصوصی فراهم کنیم، گفت: باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان حمایت شود و زیست بوم مربوط به توسعه کسب و کار ها رونق بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حامد سرائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اگر بخواهیم رونق اقتصاد دیجیتال را در استان داشته باشیم باید زیر ساخت های لازم برای تقویت و توسعه کسب و کارهای ICT را با محوریت بخش خصوصی فراهم کنیم، در این مسیر لازم است تا یک سری حمایت هایی از بخش خصوصی انجام شود.

وی افزود: اولین اقدامی که باید انجام شود تقویت و حمایت از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان به عنوان تشکل صنفی و قانونی این قشر و کسب و کار هاست؛ در گام بعدی باید زیست بوم مربوط به توسعه کسب و کار ها رونق بگیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته قدم های اولیه برداشته شده است، گفت: دو پارک علم و فناوری در استان وجود دارد که عضو شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شدند.

وی با بیان اینکه همچنین در روز های پایانی سال گذشته تفاهم نامه بین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات و استانداری برای راهبری موضوع در سطح استان منعقد شد، عنوان کرد: امیدواریم این امر زمینه سازی برای فعالیت بخش خصوصی در سطح استان باشد.

سرائی ابراز داشت: برای اینکه بتوانیم گام های بعدی را برداریم باید مشارکت و همراهی مسیولان استان برای رونق بخشیدن به کسب و کار های حوزه ICT انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر استان بتواند عملکرد مثبتی در تفاهم نامه مذکور داشته باشد، قابلیت و ظرفیت افزایش را دارد اما این امر باید با همت و جدیت مضاعف در سطح استان و در قالب تعامل بیشتر با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات انجام بپذیرد.

انتهای پیام /