دوشنبه 9 مهر 1403

رونمایی از بازی رومیزی سالچی توسط دانشجویان مرکز تراب

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رونمایی از بازی رومیزی سالچی توسط دانشجویان مرکز تراب

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بازی رومیزی سالچی که به رویداد‌های تاریخی ایرانزمین از تشکیل اولین سکونتگاه‌ها تا رویداد‌های روز ایران میپردازد به همت جوانان مرکز بازیسازی درخت گردو در روز سهشنبه 1 اسفند 1402 در مرکز تراب بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام رونمایی شد. آقای مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بازی رومیزی سالچی که به رویداد‌های تاریخی ایرانزمین از تشکیل اولین سکونتگاه‌ها تا رویداد‌های روز ایران میپردازد به همت جوانان مرکز بازیسازی درخت گردو در روز سهشنبه 1 اسفند 1402 در مرکز تراب بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام رونمایی شد.

آقای مسعود حسنلو، دبیر ستاد فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، به عنوان مهمان این نشست درباره اهمیت فعالیت در این حوزه بیان داشت: افق حوزه سرگرمی افق بلند و وسیعی است. هیچ رسانهای در کشور ما و در دنیا موثرتر از بازی نیست. به جهت آمار ما حداقل 35 میلیون گیمر در کشور داریم که حداقل روزی 90 دقیقه از زمان خود را به بازی میگذرانند. ما 4 میلیون گیمیر داریم که حداقل روزی 4 ساعت از زمان خود را مشغول بازی هستند؛ لذا این رسانه از بسیاری از رسانههای دیگر اهمیت بیشتری دارد. گردش بازار بازی به جهت مالی در کشور دهها برابر حوزه کتاب است. به گفته محمدحسین عسکری، مدیر فنی تیم بازیسازی درختگردو: موتور این بازی بر اساس بازی تایملاین میباشد و تلاش شده است با ایجاد افزونههایی در مکانیزم بازی تجربه بهتر و جذابتری برای افراد در فرآیند بازی خلق شود.

همچنین محمدحسین امیدی، مدیر هنری درخت گردو ضمن توضیح روال طراحی این بازی با اشاره به سه مرحله ارتقای گرافیک بازی ابراز داشت: تولید 110 کارت این بازی و نقاشی دیجیتال آنها نیاز به زمانی طولانی داشت که مسیر تولید بازی را با فرسایش همراه میکرد و لذا استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در طراحی گرافیک این بازی صرفهجویی زمانی خوبی برای تیم به همراه داشت.

در آخر محمدحسین علیزاده کیاپی، مدیر تولید درخت گردو در حاشیه نشست رونمایی از بازی سالچی اعلام داشت: عرضه این بازی از اواسط اسفند آغاز شده و بزودی در مراکز فروش بازی قابل تهیه خواهد بود.

رونمایی از بازی رومیزی سالچی توسط دانشجویان مرکز تراب 2