یک‌شنبه 8 مهر 1403

رونمایی از دو محصول دانش بنیان

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رونمایی از دو محصول دانش بنیان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست روسای پارک‌های علم و فناوری یا دکتر محمدعلی زلفی گل و 54 نفر از روسای پارک‌های علم و فناوری در وزارت علوم برگزار شد. در حاشیه این نشست از دو محصول رونمایی شد. محصول اول تولید شده از سوی یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک امیرکبیر با عنوان "پودر بندآورنده خون" بوده است. تاکنون سالانه 25میلیون دلار از این محصول وارد کشور می‌شد. این محصول...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست روسای پارک‌های علم و فناوری یا دکتر محمدعلی زلفی گل و 54 نفر از روسای پارک‌های علم و فناوری در وزارت علوم برگزار شد. در حاشیه این نشست از دو محصول رونمایی شد. محصول اول تولید شده از سوی یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک امیرکبیر با عنوان "پودر بندآورنده خون" بوده است. تاکنون سالانه 25میلیون دلار از این محصول وارد کشور می‌شد. این محصول تنها در کشور امریکا تولید می‌شود و با تولید آن از خروج 5 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

قیمت محصول ایرانی 230 هزارتومن و قیمت نمونه خارجی 425هزار تومن یا 8ونیم دلار است.

میزان تقاضا این محصول در کشور 3میلیون 500 هزار در سال است. میزان فروش این محصول 2ونیم میلیارد تومان از ابتدای سال جاری بوده است. این شرکت 20میلیارد تومن برای خط تولید هزینه کرده است. محصول دوم دستاورد یکی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است. این محصول فلز خالص کبالت (خلوص 99/8) است قیمت تمام شده این محصول کیلویی 4 میلیون تومان و قیمت نمونه وارد شده تقریبا کیلویی 6 میلیون تومان است. هزینه برای خط تولید این محصول 15 تا 20 میلیارد تومان بوده است. در سال 300 تن از این فلز به کشور وارد می‌شود و در سال 3 تا 6 تن تولید داخل داریم. با تولید این محصول 30 میلیون دلار خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود. ابعاد شمش تولید شده دارای ضخامت 3 تا 5 میلی متر است.