جمعه 8 تیر 1403

رونمایی از شعار شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران با هدف مشارکت مردم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رونمایی از شعار شانزدهمین رویداد صنعت مالی ایران با هدف مشارکت مردم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با تصمیم شورای سیاستگذاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در وزارت اقتصاد؛ "مشارکت مردم، نوآوری و اعتماد سازی؛ آینده روشن اقتصادی"، به عنوان شعار این رویداد انتخاب شد. بر اساس این گزارش، شانزدهمین رویداد صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) با مشارکت وزارت اقتصاد و ارکان آن و همچنین نهاد‌های مالی بزرگ کشور از تاریخ 19 تا 22...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با تصمیم شورای سیاستگذاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) در وزارت اقتصاد؛ "مشارکت مردم، نوآوری و اعتماد سازی؛ آینده روشن اقتصادی"، به عنوان شعار این رویداد انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، شانزدهمین رویداد صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) با مشارکت وزارت اقتصاد و ارکان آن و همچنین نهاد‌های مالی بزرگ کشور از تاریخ 19 تا 22 مرادماه 1403 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه به عنوان مهم‌ترین رویداد صنعت مالی کشور، فرصتی بی‌نظیر برای فعالان این حوزه فراهم می‌کند تا ضمن آشنایی با جدیدترین دستاورد‌ها و فناوری‌ها، با یکدیگر شبکه‌سازی کرده و از فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری مطلع شوند.

حضور سه ضلع اثرگذار بازار‌های مالی شامل بازار پول، بازار بیمه و بازار سرمایه در کنار هم در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، می‌تواند زمینه‌های توسعه همکاری برای تامین مالی پروژه‌ها، افزایش دانش و بینش سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی را به ارمغان آورد.

همچنین این نمایشگاه در راستای معرفی قابلیت‌ها، دستاورد‌ها و در نهایت، هم‌افزایی بین نهاد‌های مالی داخلی و خارجی در حالی برگزار می‌شود که ارائه آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های کشور در زمینه صنعت مالی، آشنایی شرکت‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌های ایرانی با آخرین تکنولوژی روز جهان در موضوع نمایشگاه با حضور نهاد‌های مالی کشور به عموم مردم معرفی و عرضه می‌شود.

علاوه بر این جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ تعاملی به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی، جمع‌آوری نقدینگی سرگردان در جامعه و سوق‌دهی به مسیر‌های سازنده از طریق پس‌انداز در بانک‌ها، سرمایه‌گذاری در بورس و اعتماد به بیمه و امنیت حاصل از آن، توسعه مبادلات بازرگانی - فناوری میان شرکت‌کنندگان از یک طرف و بازدید‌کنندگان و شرکت‌کنندگان از طرف دیگر، آموزش در جهت ایجاد و توسعه کانال‌های ارتباط مالی بین بانک‌ها و سرمایه‌گذاران داخلی با طرف‌های خارجی، ارتقای کیفیت فعالیت بانکداری، بیمه و بورس در ارتباط با نحوه ارائه خدمات به مخاطبین، توسعه اشتغال از طریق توسعه صنایع و خدمات، آشنایی مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور در بخش دولتی و خصوصی با توانمندی‌ها و دستاورد‌های دست‌اندرکاران، انتقال اطلاعات و تکنولوژی‌های روز دنیا به واسطه برگزاری انواع کارگاه‌ها و همایش‌های علمی - بازرگانی در حوزه موضوع نمایشگاه و توسعه صنایع و خدمات موضوع نمایشگاه در حوزه‌های مکانیزه نمودن و استفاده از فن‌آوری‌های حوزه IT از جمله مهم‌ترین اهداف شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) است.