شنبه 14 مهر 1403

رونمایی از مرکز سیار کنترل عملیات امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رونمایی از مرکز سیار کنترل عملیات امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - مرکز سیار کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات و طرح تجهیز شعب جمعیت هلال احمر خراسان شمالی امروز - دوشنبه در آیین، رونمایی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در این آیین با بیان اینکه یکی از دغدغه های جمعیت، آموزش برای ارتقای سطح آگاهی در جامعه در زمینه امدادرسانی است گفت: در این زمینه در قالب طرح داوطلب آماده، محله تاب آور، ورود داشته ایم، تلاش کردیم تا تمام دستگاه های متولی در کنار هم قرار گیرند و دوره های آموزشی کوتاه مدت رقم خورد.

محسن نجات افزود: دغدغه دیگر، تقویت خانه های هلال است، خانه های هلال در کنار خانه های بهداشت تشکیل شده اند و در زمینه ارتقای فرهنگ خودامدادی و دیگر امدادی، فعال هستند، نیاز است این خانه ها توانمند شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 18 خانه هلال در استان فعال است که 45 روستا و مناطق محرم و دور از دسترس را پوشش می دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره ظرفیت های مرکز سیارکنترل و هماهنگی امداد و نجات اظهار داشت: یکی از مولفه اصلی در فرماندهی عملیات، فرماندهی واحد است، این مرکز سیار است قرار است به محض حادثه، به عنوان قرار گاه مدیریت واحد با فرماندهی متمرکز عمل کند.

وی تصریح کرد: برای ارتقای خدمات رسانی، مجوز دریافت خودرو ارتباطات با تجهیزات کامل دریافت شده و به زودی تحویل می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ارتقای تجهیزات عملیاتی پایگاه ها و شعب هم از دغدغه های ما بود و امروز سه میلیارد ریال تجهیزات، تامین شده است که شامل تجهیزات انبارهای امداد و عملیاتی و نیز امکانات ورزشی است.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و 500 امدادگر و نجاتگر داوطلب دارد.

*س_برچسب‌ها_س*