چهارشنبه 11 مهر 1403

رونمایی از گزینه‌های خارجی استقلال برای جانشینی نکونام

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
رونمایی از گزینه‌های خارجی استقلال برای جانشینی نکونام

مدیریت استقلال پس از استعفای جواد نکونام، چندین گزینه را برای جانشینی او زیر نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال که در فصل جدید علی‌رغم نقل و انتقالات پرباری که پشت سر گذاشت، نتایج ناامیدکننده‌ای گرفت؛ آبی‌ها در لیگ از 5 بازی فقط 5 امیتاز دارند و در لیگ نخبگان آسیا یک شکست و یک پیروزی ثبت کردند.

به گزارش ایرنا، جواد نکونام پس از فشارها و موج انتقادات زیاد که متوجه او و تاکتیک و تفکراتش بود، یک روز پس از شکست در دربی استعفای خود را به رئیس هیئت مدیره استقلال تقدیم کرد اما مدیران این تیم تصمیم گرفتند با توجه به شرایطی که استقلال پس از دربی داشت، نکونام مقابل السد نیز هدایت استقلال را بر عهده داشته باشد و پس از این بازی راجع به سرنوشت نیمکت استقلال تصمیم گرفته شود.

استقلال که شب گذشته علاوه بر سردرگمی تاکتیکی، اشتباهات فردی زیادی هم داشت، با نتیجه 2 بر 0 شکست خورد و این بازی پایان خط نکونام با استقلال بود و او در نشست خبری بار دیگر از هدایت استقلال کناره‌گیری کرد.

امروز نیز مدیران استقلال جلسه‌ای با حضور سهراب بختیاری‌زاده پیشکسوت این تیم برگزار کرده بودند که شایعاتی در خصوص تصمیم همکاری با این سرمربی مطرح شد و البته گفته می‌شود به عنوان سرمربی موقت وظیفه هدایت تیم برابر هوادار تهران را برعهده خواهد داشت.

بر این اساس طبق شنیده‌ها این باشگاه دو مربی خارجی از برزیل و بوسنی را زیر نظر گرفته و باب مذاکرات با آنها را دنبال خواهد کرد:

پائولو تورا سرمربی برزیلی 50 ساله که سابقه دستیابی به پنج عنوان قهرمانی در لیگ این کشور را دارد و هدایت تیم ویتوریا گیماریش نیز در کارنامه او دیده می‌شود سابقه دستیاری فیلیپ اسکولاری را دارد.

این مربی 68 ساله که تجربه کار در لیگ‌ها و تیم‌های مختلفی دارد، زمانی هدایت تیم ملی قطر و الریان را هم بر عهده داشته و در سال‌های ابتدایی سرمربیگری خود روی نیمکت تیم‌هایی از جمله ویتوریا گیمارش، ماریتیمو، بنفیکا و.. نشسته است.

دیگر گزینه هدایت این تیم سرگئی جکوروویچ سرمربی اهل بوسنی است، آبی‌ها همچین یک گزینه ایرانی هم برای نیمکت تیمشان زیر نظر دارند. درباره این مربی گفته می‌شود پیش از این نیز مذاکراتی بین طرفین صورت گرفته بود و احتمالا از جمع این دو گزینه یک نفر جانشین جواد نکونام خواهد شد.

این باشگاه البته مذاکراتی با مجتبی جباری ستاره اسبق خود نیز داشته که سابقه مربیگری در تیم نیروی زمینی را دارد و مرد خاص و محبوب آبی‌ها محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد بیشتر به عنوان مربی موقت یا عضو ایرانی کادرفنی سرمربی خارجی بعدی، روی او نظر داشته باشند.

حال باید دید در نهایت کدام یک از گزینه‌های مطرح شده برای هدایت استقلال با این باشگاه به توافق می‌رسند و سرنوشت نیمکت این تیم در کوران مسابقات حساس لیگ برتر چه خواهد شد.

258 258

کد خبر 1965464