یک‌شنبه 27 خرداد 1403

رویترز: همه ایران برای بدرقه رئیسی آمدند

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
رویترز: همه ایران برای بدرقه رئیسی آمدند

خبرگزاری رویترز در گزارشی از مراسم تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، نوشت: مردم ایران شهر به شهر برای بدرقه رئیسی جمع شدند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی از مراسم بدرقه و تشییع پیکر رئیس جمهوری ایران، نوشت: تصاویر پخش شده از رسانه‌های ایرانی نشان می‌دهد که هزاران نفر از مردم عزادار ایران روز پنجشنبه برای تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی که چهار روز پیش در سانحه سقوط بالگرد کشته شد، در خیابان‌های مشهد مقدس تجمع کردند.

این رسانه نوشت: در حالی که تابوت او به آرامی سوار بر کامیونی در میان انبوه عزاداران حرکت می‌کرد تا در حرم امام رضا (ع) با گنبد طلایی، مقدس‌ترین مکان اسلامی ایران به خاک سپرده شود، مردم به سمت تابوت او گل پرتاب کردند.

پیش از این (صبح امروز)، هزاران نفر به پیکر او در شهر بیرجند ادای احترام کرده بودند.

عزاداران در مراسم تشییع قربانیان سقوط بالگرد که منجر به کشته شدن ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان او شد، شرکت کردند.

بر اثر سقوط این بالگرد در مناطق کوهستانی در نزدیکی مرز آذربایجان، هشت مسافر و خدمه جان خود را از دست دادند.

در ایران پنج روز عزای عمومی اعلام شد. محمد مخبر که معاون اول رئیس جمهور بود، تا انتخابات ژوئن (تیر) به عنوان مدیر قوه مجریه فعالیت می‌کند. قرار است انتخابات ریاست جمهوری 28 ژوئن (8 تیر) برگزار شود.

رویترز نوشت: مراسم بزرگداشت امیرعبداللهیان نیز امروز در وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد و علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه از وی به عنوان شهیدی یاد کرد که «انقلابی بودن وزارت خارجه را تضمین کرده است».

امیرعبداللهیان در جنوب تهران در آرامگاه شاه عبدالعظیم شهر ری، آرامگاهی که سیاستمداران و هنرمندان سرشناس ایرانی در آن به خاک سپرده شده اند، به خاک سپرده شد.

منبع: ایرنا