پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

رویکرد وزارت علوم در ترمیم شکاف و ایجاد همدلی درست است / هیچ عذری در عدم جذب دانشجویان غیرایرانی پذیرفته نیست

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
رویکرد وزارت علوم در ترمیم شکاف و ایجاد همدلی درست است / هیچ عذری در عدم جذب دانشجویان غیرایرانی پذیرفته نیست

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز با حضور رییس سازمان امور دانشجویان در سالن شهید رئیسی برگزار شد. حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در این اجلاس گفت: فضای دانشگاه فضایی است که نقطه امید کشور است خانواده ها فرزندان خود را به دانشگاه می‌سپارند محیط دانشگاه متلاطم است این مراقبت دانشجویی...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفتاد و پنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور صبح امروز با حضور رییس سازمان امور دانشجویان در سالن شهید رئیسی برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در این اجلاس گفت: فضای دانشگاه فضایی است که نقطه امید کشور است خانواده ها فرزندان خود را به دانشگاه می‌سپارند محیط دانشگاه متلاطم است این مراقبت دانشجویی در فضای غیر رسمی در اختیار معاونت دانشجویی است.

وی ادامه داد: بنابراین معاونان دانشجویی فضایی مناسب تقویت دانشجوی باورمند، امیدوار و علاقمند به میهن ایجاد کنند، وظیفه دانشگاه این است که آسیب ها را کم‌کرده و فرصت ها را بیشتر کند.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها افزود: نسل جدید استقلال، توانمندی و مدیریت محیط را کمتر دارد ولی دسترسی به اطلاعات برای آن بیشتر است بنابراین مراقبت بیشتر نیازمند است.

وی خطاب به معاونان دانشجویی دانشگاه ها افزود: بخش مشاوره بسیار مهم است باید مراقبت کنید.

وی ادامه داد: در دیداری که با مقامات فرستنده دانشجوی خارجی به کشورمان داشتیم نگرانی هایی دیده می‌شد. فارغ التحصیل جامعه المصطفی داشتیم که رییس‌جمهور کشور خود شده است، بنابراین این دانشجویان فرصت اثر گذاری را فراهم می کنند اما اگر درست استفاده نشود به تهدید تبدیل می شود.

رستمی افزود: در برنامه توسعه جذب 320 هزار دانشجو خارجی دیده شده است ما با این عدد فاصله داریم. ولی نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم. یکی از مشکلات ما پراکندگی دستگاه های مرتبط با دانشجویان خارجی است که با سامانه دانشجویان خارجی سازمان امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: در جذب دانشجویان غیر ایرانی هیچ عذری پذیرفته نیست و اینکه اگر بگویند با زبان فارسی و آداب ایرانی آشنا نیستند را پذیرش نخواهیم کرد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه، دانشگاه یک سنگر برای کشور محسوب می‌شود؛ تاکید کرد: معاونت دانشجویی سنگربان این نهاد علمی است. گاهی دانشجویان به علت آشنا نبودن با قوانین، دچار تخلف می‌شوند، دانشجویان فرزندان ما هستند و باید در مقابل آنها رویکرد مناسب داشته باشیم و نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: بحث نشاط دانشجویی بسیار مهم است برای دانشجویان جدید الورود برنامه داشته باشید چرا که بسیاری از آسیب های تحصیلی ناشی از بی اطلاعی دانشجویان از مقررات است.

وی با اشاره به اغتشاشات گذشته گفت: با وجود التهابات فضای دانشگاه میزان دانشجویانی که به نقطه ای رسیدند که با آنها برخورد شود در دانشگاه تهران بسیار اندک بود.

وی ادامه داد: رویکرد وزیر علوم رویکرد درستی است‌، رویکرد ترمیم شکاف‌ها و ایجاد همدلی فضای عمومی کشور جز رویکردها درست است البته کسی از خط قرمز ها بنای عبور ندارد باید سعی کرد بیشترین همدلی در جامعه ایجاد شود.