دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

رژیم غذایی قهرمان پرورش اندام آرنولد کلاسیک 2023 / سامسون داودا نام پرآوازه پرورش اندام چه می‌خورد؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
رژیم غذایی قهرمان پرورش اندام آرنولد کلاسیک 2023 / سامسون داودا نام پرآوازه پرورش اندام چه می‌خورد؟

وعده غذایی پنجم سامسون داودا از مدعیان اصلی مستر المپیا شامل سینه مرغ (250 گرم) و سبزیجات است. این آخرین وعده غذایی‌ای است او در ساعت 8 شب می‌خورد. داودا تا ساعت 11 شب دوباره احساس گرسنگی می‌کند. با این وجود، او دریافته که رژیم غذایی اش که با کربوهیدارت پایین است اثربخشی تمرینات کاردیوی ناشتا را افزایش می‌دهد.

فرارو - ورزشکاران حرفه‌ای پرورش اندام معمولا در طول سال از رژیم غذایی منظمی پیروی می‌کنند. وعده‌های غذایی آنان در طول آماده سازی شان برای مسابقه با دقت بیش تری اندازه گیری می‌شود، زیرا کالری‌ها را کاهش می‌دهند تا بدن شان بافت ماهیچه‌ای اضافه شده را نشان دهد.

به گزارش فرارو به نقل از Barbend، سامسون داودا قهرمان سال 2023 آرنولد کلاسیک یکی از مدعیان اصلی عنوان مستر المپیا است. این مسابقه برای برگزاری در تاریخ 2 تا 5 نوامبر در اورلاندو در فلوریدا برنامه ریزی شده و پیروزی داودا در دومین نمایش برجسته پرورش اندام حاکی از آن است که او با دارندگان عناوین مستر المپیا، چون هادی چوپان، درک لانسفورد و نیک واکر در سکو‌ها قرار خواهند گرفت. داودا در تاریخ 4 اکتبر 2023 میلادی در کانال یوتیوب خود درباره آن چه در یک روز کامل می‌خورد گفت.

داودا اشاره می‌کند که ساعت 6 صبح از خواب بیدار می‌شود و 40 دقیقه تمرین کاردیو را به صورت ناشتا با استفاده از دوچرخه انجام می‌دهد و سپس به سراغ تمرین فیگور گرفتن 30 دقیقه‌ای می‌رود.

داودا برای اولین وعده غذایی در ساعت 9 صبح سه عدد تخم مرغ کامل خورده و قهوه سیاه می‌نوشد. وعده غذایی دوم او استیک بدون چربی (200 گرم) و سیب زمینی شیرین (250 گرم) است. او سیب زمینی شیرین را به صورت بخار پز شده مصرف می‌کند.

وعده غذایی سوم او یا وعده پیش از تمرین برنج سفید (1.5 فنجان) و گوشت چرخ کرده بدون چربی پنج درصد (189 گرم) است. او این غذا را همراه با کوکتلی از پودر دکسترین، سیترولین، گلوتامین و بتا آلانین و اسید آمینه‌های ضروری (EAAs) پیش از رفتن به باشگاه برای تمرین ناحیه پا مصرف می‌کند. ترکیبات پیش از تمرین او می‌تواند به حفظ انرژی، کاهش خستگی عضلانی و ریکاوری او کمک کند.

وعده غذایی چهارم یا وعده پس از تمرین شامل برنج سفید (1.5 فنجان)، سینه مرغ (250 گرم) و سبزیجات از جمله نخود و ذرت است. آن گونه که مشخص است او با هر وعده غذایی پروتئین حیوانی باکیفیت مصرف می‌کند.

وعده غذایی پنجم او شامل سینه مرغ (250 گرم) و سبزیجات است. این آخرین وعده غذایی‌ای است او در ساعت 8 شب می‌خورد. داودا تا ساعت 11 شب دوباره احساس گرسنگی می‌کند. با این وجود، او دریافته که رژیم غذایی اش که با کربوهیدارت پایین است اثربخشی تمرینات کاردیوی ناشتا را افزایش می‌دهد.

داودا پس از کسب مقام ششم در اولین بازی خود در المپیا در سال 2022 به دنبال کسب مدال طلا در سال 2023 است.

از میان اخبار

(عکس) افتتاح عجیب‌ترین سالن کشتیِ جهان در ایران

یک رکورد خاص دیگر برای کریستیانو رونالدو

بمب سعید معروف در آستانه انفجار

ماجرای پیشنهاد تیمِ اماراتی به یحیی گل‌محمدی چیست؟