یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
رکود جدید در حمل ونقل ترانزیت جاده‌ای ثبت شد

مدیرکل دفتر ترانزیت گفت: با افزایش 2 میلیون و 500 هزار تنی حمل کالا شاهد ثبت رکود جدید در حمل کالا‌های نفتی و غیر نفتی در بخش جاده‌ای هستیم.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه رکودهای جدیدی برای ترانزیت در بخش حمل ونقل جاده ای ثبت کرده ایم گفت: پیش از این رکود میزان حمل کالاهای نفتی و غیر نفتی در بخش جاده ای برای سال 93 بود که حمل کالا به 12 میلیون و 300 هزار تن رسیده بود و پس از آن رکودی در حمل کالا نداشته و در برخی از سال ها هم کاهشی بود.

به گفته وی، در سال گذشته با ترانزیت 14 میلیون و 750 هزارتن کالا از قلمرو کشوربالغ بر 14 میلیون و 750 هزار تن کالا توسط ناوگان ایرانی و خارجی حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته ترانزیت شده که رکورد جدیدی در این بخش به شمار می رود.

او با بیان اینکه در سال 1402 میزان ترانزیت بار و حمل کالا در بخش های نفتی و غیر نفتی افزایش دو میلیون و 500 هزارتنی داشت گفت: با رشد حمل کالا در این بخش میزان حمل کالا به 14 میلیون و 750هزار تن رسید.

هدایتی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا‌های غیرنفتی درسال گذشته بالغ بر 9 میلیون و 400 هزارتن بوده است که نسبت به سال 1401 به میزان 38 درصد رشد داشته است افزود: درحوزه کالا‌های نفتی، میزان ترانزیت بالغ بر پنج میلیون و 35 هزارتن بوده است که 112 درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی