یک‌شنبه 10 تیر 1403

رکورد بی‌سابقه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
رکورد بی‌سابقه نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور + جزئیات

اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده از مرز 288هزار واحد مسکونی در کشور عبور کرد که نشان دهنده یک رکورد بی‌سابقه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حال حاضر ه آمار نوسازی مسکن از مرز 288 هزار واحد عبور کرده است گفت: آمار‌های نوسازی بافت‌های فرسوده کشور در طی دو سال گذشته حاکی از آن است که رکورد تولید مسکن در بافت‌های فرسوده طی این دو سال و نیم شکسته شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که در دو سال اخیر 104 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده نوسازی و به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: هنگام ارایه آمار از کاهش بافت‌های فرسوده باید به این نکته توجه کرد که ممکن است طی سال‌های اخیر مناطق جدیدی به محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری اضافه شده باشد.

وی با بیان اینکه هنوز برخی از مناطق نوسازی شده هنوز از لیست محلات هدف خارج نشده است گفت: بنابراین به زودی مناطقی که به طور کامل نوسازی شده‌اند از لیست محدوده‌های هدف خارج شده و جشن خروج از بافت برای آنها گرفته می‌شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید