سه‌شنبه 17 مهر 1403

رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای: مدرک‌گرایی سبب کاهش ارزش مهارت شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس سازمان فنی‌وحرفه‌ای: مدرک‌گرایی سبب کاهش ارزش مهارت شده است

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: تاکید بر مدرک‌گرایی موجب کاهش ارزش مهارت شده است و حال آنکه ضرورت دارد تفکر ارتقای سطح مهارت در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی چهارشنبه‌شب در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی خراسان شمالی با بیان اینکه جهش تولید در گرو جهش مهارت است، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.

وی افزود: امروز باید به توانمندی افراد فکر کنیم و با تغییر نگاه، استعدادیابی و هدایت فرزندان این مرز و بوم در مسیر درست، رشد کشور اتفاق بیفتد. هاشمی، تقاضامحوری را برای تربیت نیروی انسانی الزامی دانست و با تاکید بر سنجش مهارت و دستیابی به گواهینامه مهارت توسط نیروی انسانی، خاطرنشان کرد: کسب مهارت باید در ضمن کار و همیشگی باشد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرکت حوزه آموزش به سمت مهارت آموزی را در همه بخش های آموزشی جامعه ضروری دانست و گفت: باید 50 درصد آموزش‌های آموزش و پرورش و 30 درصد آموزش‌های حوزه آموزش عالی به سمت مهارت‌آموزی سوق یابد.

هاشمی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، نماینده افکار اقتصادی فعال جامعه است، گفت: توسعه را باید در ایجاد نگاه مسوولانه در جامعه جست و جو کرد که انسان محور رسیدن به توسعه پایدار، متوازن و درون زاست.

وی ایجاد بستر برای توانمندسازی نقش آفرینان اصلی حوزه مهارت در جامعه را مهم خواند و افزود: ویژگی اصلی انسان، قدرت آفرینش است و باید شرایط رشد افراد خلاق در جامعه ایجاد شود.

خراسان شمالی دپارتمان ملی مهارت اصناف شود

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: استان خراسان شمالی می تواند به عنوان دپارتمان ملی مهارت اصناف مطرح شود تا بر اساس طرحی از سوی این استان بتوانیم اصناف را در دیگر استانهای کشور نیز ساماندهی کنیم.

هاشمی افزود:، افزود: این سازمان نسبت به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.

*س_برچسب‌ها_س*