جمعه 31 فروردین 1403

زاهدی‌فر: برای قضاوت در لیگ بیست‌ودوم تابع تصمیم کمیته داوران هستیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زاهدی‌فر: برای قضاوت در لیگ بیست‌ودوم تابع تصمیم کمیته داوران هستیم

تهران - ایرنا - داور فوتبال کشورمان گفت: باوجود مردود شدن در تست‌ها برای قضاوت در فصل جدید تابع نظر کمیته داوران هستیم.

به گزارش ایرنا، محمدحسین زاهدی‌فر که در تست آمادگی جسمانی داوران مردود شد، اظهار داشت: این اتفاق عجیبی نیست. تست آمادگی جسمانی معیاری برای سنجش آمادگی جسمانی داوران بوده و کمیته داوران فیفا این را در نظر گرفته است. این تست در بالاترین سطح گرفته شد. برخی ممکن است آن روز، روز خوبشان نباشد. من و خیلی از داوران هم در این تست رد شدیم.

وی در قضاوتش در لیگ بیست و دوم افزود: تابع تصمیمات کمیته داوران هستم. اگر تصمیم بر این بود که مجدد تست گرفته شود با آمادگی بیشتر تست خواهیم داد. اگر صلاح بر این شد که نیم فصل دوم اضافه شویم هم ما تابع هستیم. این یک تست روتین است و چندین سال است گرفته می‌شود. هر سال هم تعدادی از داوران این تست را پاس نمی‌کنند. خیلی عوامل در این موضوع موثر است.

داوران فوتبال ایران تاکید کرد: بهتر است از زاویه دیگر هم به موضوع نگاه کرد. در ایران از شمال تا جنوب آب و هوای مختلفی وجود دارد. بوشهر، خوزستان، هرمزگان و خیلی استان‌های شمالی در وضعیت آبی و هوایی نامناسبی تمرین می‌کنند و خیلی از داوران در مکان هایی تمرین می‌کنند که امکانات نیست و حتی پیستی وجود ندارد که بتوانند تمرینات را انجام دهند. هیچ یک از این مسائل توجیه برای این مساله نیست. ما همه چیز را می دانستیم و باید خودمان را وفق می‌دادیم. در استان بوشهر من و همکارانم در دمای 50 درجه تمرین می‌کنیم.

برچسب‌ها