دوشنبه 9 مهر 1403

زاکانی: سال آینده 2000 هکتار کمربند سبز پیرامون تهران ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زاکانی: سال آینده 2000 هکتار کمربند سبز پیرامون تهران ایجاد می‌شود

شهردار تهران گفت: سال گذشته 1250 هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد شد و امسال 1500 هکتار ایجاد می‌شود و سال آینده 2 هزار هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران ایجاد خواهد شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران عصر امروز در آیین احداث فاز یک کمربند سبز شهر تهران به مساحت 500 هکتار با حضور زمانی؛ فرماندار شهرستان ری و نیز علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران برگزار شد، گفت: تلاش شورا و شهرداری تهران در این دوره بر این است که فاصله شمال و جنوب پایتخت را کاهش دهد.

وی تصریح کرد: ما در جنوب شرق و غرب تهران ظرفیت‌های خوبی را داریم و توجه به آن می‌تواند یک گشایش جدی را در این مناطق ایجاد کند.

جزئیات پویش امیدوافتخار؛ از افتتاح کمربند سبز منطقه 20 تا پروژه‌های خرد و کلان عمرانی در شرق و غرب تهران

شهردار تهران با اشاره به توسعه فضای سبز در پایتخت گفت: آینده مناطق جنوبی به‌ویژه منطقه 15، 18، 19 و 20 متفاوت از شرایط فعلی خواهد شد.

وی افزود: از مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهر تهران هم به جهت اقدامات صورت گرفته تشکر می‌کنم؛ یک تنفسگاه جدی برای شهر ایجاد شده است.

زاکانی ادامه داد: سال گذشته 1250 هکتار فضای سبز پیرامون شهر تهران ایجاد شد و امسال 1500 هکتار ایجاد می‌شود و سال آینده 2 هزار هکتار کمربند سبز پیرامون شهر تهران ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران با تأکید بر توسعه زیرساخت‌ها در پایتخت گفت: برای اینکه شهر، زیست‌پذیرتر شود باید بتوانیم طرح بزرگی را دنبال کنیم تا طراوت و شادابی در شهر ایجاد شود و موجب آرامش شهروندان شود.

وی افزود: برای سال آینده علاوه بر رکورد توسعه فضای سبز، اقداماتی را هم در حوزه تفرجگاه‌های 8گانه دنبال خواهیم کرد ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل هم با حمایت شورای شهر تهران با یک جهش همراه خواهیم بود و شاهد ایجاد ظرفیت در حوزه‌های مختلف حمل و نقل خواهیم شد.

زاکانی گفت: از مرداد ماه امسال، هر هفته پروژه‌هایی از سوی شهرداری تهران در قالب شنبه‌های امید و افتخار افتتاح می‌شد که این افتتاحیه‌ها از 12 بهمن ماه هر روز شده است و پروژه‌ها با حضور معاونان شهرداری افتتاح می‌شود و از سال آینده هم مجدداً هر شنبه یک افتتاح خواهیم داشت.