جمعه 30 شهریور 1403

زاکانی: مسئله فلسطین امتحانی بزرگ برای همه مسلمانان است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
زاکانی: مسئله فلسطین امتحانی بزرگ برای همه مسلمانان است

علیرضا زاکانی روز جمعه در نشست شهردار تهران و اعضای سی و هشتمین دوره کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک هفته وحدت با اشاره به مقاومت تاریخی مردم غزه اظهار کرد: مجاهدین لبنانی، عراقی، یمنی و سوری هم با همراهی و پشتیبانی که از ملت فلسطین دارند، به شیوه دیگر امتحان پس می‌دهند.

وی افزود: غزه امروز فخر اسلام است و آنچه در آن می‌گذرد امتحان بزرگی برای همه ماست. مردم این منطقه نماد اصیل مقاومت اسلامی هستند که با پایداری خود توجه جهانیان را به سمت اسلام و دست پرورده‌های این مکتب یعنی ملت فلسطین جلب کرده اند که این افتخار بزرگی برای جهان اسلام است.

وی ادامه داد: مردم مقاوم فلسطین پرچم حق و ایستادگی را در دست گرفته‌اند و با وجود وحشی‌گری صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن 40 هزار فلسطینی از موضع حق خود کوتاه نیامده‌اند و جنایات اسراییلی‌ها نتوانسته اراده مردم فلسطین را مخدوش کند. به همین جهت معتقدم مردم فلسطین امروز الگوی حریت و مقاومت در جهان به شمار می‌روند.

شهردار تهران گفت: مقاومت مردم فلسطین باعث شده حتی فراتر از مرز‌های اسلامی در جهان غرب نیز آزادی‌خواهان حق طلب به ویژه در دانشگاه‌ها به میدان مبارزه با ستمگری بیایند و اکنون نحوه مواجهه با آنچه که در فلسطین می‌گذرد، محل امتحانی برای همه جهانیان شده است.