جمعه 31 فروردین 1403

زبانه های آتش در جنگل های " نیر" لوداب آرام گرفت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زبانه های آتش در جنگل های " نیر" لوداب آرام گرفت

علی ملک حسینی با اشاره به اینکه امکانات و نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی جوابگوی نیاز استان نیست از ورود سازمان بازرسی به پرونده بکار گیری نیرو و حق الزحمه این افراد در منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صبح زاگرس جنگل های نیر لوداب در چند روز گذشته طعمه حریق شد تا بخشی قابل توجهی از این جنگل ها در آتش دشمنی انسان های سودجو و منفعت طلب بسوزد و تلاش های شبانه روزی مسئولان، طبیعت دوستان و بومی های منطقه همچنان ناکام در برابر آتش باشد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی در کوه نیر لوداب گفت: آتش سوزی منطقه نیر لوداب به صورت کامل خاموش شده است و همکاران در حال رصد و پایش منطقه هستند.

حسن زاده با بیان اینکه برآورد نهایی از آتش سوزی منطقه انجام نشده است، ادامه داد: این احتمال وجود دارد اتش در این منطقه دوباره شعله ور شود.

گفتنی است برخی از مسئولان آتش سوزی در جنگل های نیر لوداب را عمدی اعلام کرده و اظهار کردند: این آتش سوزی در نقاط مختلف و به دلیل صعب العبور بودن شعله ور می شد.

دادستان مرکز استان در خصوص آخرین اقدامت قانونی برای مجازات عوامل انسانی آتش سوزی جنگل ها درگفتگو با صبح زاگرس گفت: در حوادث اخیر بر علیه کسانی که به صورت عمد در آتش سوزی ها دخیل باشند، گزارش نشده است.

ملک حسینی عنوان کرد: امکانات و نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست از میانگین کشوری پایین تر است و وقتی چند صد هکتار به یک محیط بان داده می شود، مشخص است این جنگل ها حفاظت آنها دچار آسیب می شود.

وی به اقدامات مختلف برای تامین دستگاه هایی همچون دمنده، تجهیزات مناطبع طبیعی، پرواز بالگرد اشاره داشت و ادامه داد: وقتی استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 70 الی 80 درصد منابع طبیعی دارد باید بودجه و امکانات و تجهیزات بیشتری داشته باشد.

دادستان مرکز استان به تذکرات سازمان بازرسی و تحقیق و تفحص این سازمان از اداره منابع طبیعی در خصوص بکار گیری و حق الزحمه نیروهای این سازمان اشاره و گفت: باید با تشکیل جلسات قانونی وضعیت نیروها و محیط بانان منابع طبیعی تعیین و تکلیف شود.

وی در پایان افزود: آتش سوزی غیر عمد حتی مجازات قانونی دارد به عنوان مثال اگر در یک نقطه مشرف بر جنگل و مرتع که سبب سرایت آتش قانون این موضوع را قابل مجازات می داند از طرفی برای مجازات آتش سوزی عمدی حبس در نظرگرفته شده است.

خبرنگار: محسن بهمنیار

انتهای پیام /