یک‌شنبه 1 مهر 1403

زمان صدور پروانه نه‌تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زمان صدور پروانه نه‌تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است

عضو شورای شهر تهران از افزایش زمان صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد. پس از سخنان مقدماتی چمران، برخی از اعضای شورای شهر تهران نکات و تذکراتی را مطرح کردند.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران، با اشاره به حادثه معدن طبس و جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان در این حادثه، گفت: این حادثه تلخ را به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم.

وی همچنین به موفقیت شهرداری تهران در بخش نوآوری 2024 مسکو اشاره کرد و افزود: در این اجلاس که با حضور شهرداران عضو بریکس در مسکو برگزار شد، شهرداری تهران موفق به دریافت جایزه ویژه در ارتباط با طرح "من شهردارم" شد. این موفقیت را به همکارانم در مجموعه مدیریت شهری تبریک عرض می‌کنم.

"من شهردارم" در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در سه سال گذشته اقدامات مؤثری در حوزه‌های مختلف انجام داده است و امیدواریم این نوآوری‌ها استمرار یابد.

به گزارش تسنیم، میثم مظفر؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، با اشاره به موفقیت شهرداری تهران در کسب جایگاه نخست نوآوری در اجلاس بریکس از طریق طرح "من شهردارم" گفت: مدیریت شهری به‌طور جدی مشارکت شهروندان را در طرح‌های توسعه محلی اجرایی کرده است. بر اساس نظرسنجی و اولویت‌بندی شهروندان، پروژه‌های اولویت‌دار در 22 منطقه تهران به اجرا درآمده است.

وی افزود: در نیمه اول سال، بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه‌های توسعه محلی حاصل شده که قابل تقدیر است. با این حال، انتظار می‌رود کارهای انجام‌شده ارتقا یابد و موانع موجود برطرف شوند. در سال پایانی نیز باید این پروژه‌ها تثبیت و توسعه یابند و از ایجاد پروژه‌های جدید جلوگیری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد که باید به گونه‌ای عمل کنیم که ادراک عمومی شهروندان نسبت به اجرای پروژه‌ها بر اساس نظرات آن‌ها باشد. اداره کل بودجه نیز باید توجه کافی به این موضوع داشته باشد.

به گزارش تسنیم، احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اهمیت رونق بافت فرسوده به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی شورا گفت: در حال حاضر، تعداد صدور پروانه‌ها به 8691 مورد رسیده است، اما با سه‌مرحله‌ای شدن روند، فرآیند ساخت‌وساز با تأخیر بیشتری مواجه شده است.

وی افزود: با وجود افزایش آمار صدور پروانه در دو سال گذشته، این آمار نسبت به سال‌های 1401 و 1398 کاهش یافته است. این کاهش درآمد چالش‌هایی را برای مدیریت شهری در اجرای برنامه‌ها به وجود آورده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: زمان صدور پروانه نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است.

صادقی اظهار کرد: بازدیدهای فنی و برخی امور دیگر روند کندی دارند و مشخص است که این فرآیند در مناطق به‌درستی انجام نمی‌شود. زمان صدور پروانه از 290 روز در سال 99 به 370 روز افزایش یافته که اعلام 40 تا 50 روز زمان صدور پروانه برای مردم و نمایندگان شورا غیرقابل قبول است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با وجود زیرساخت‌های سیستمی، مصوبات کمیسیون ماده پنج از 11 تیرماه در سامانه شفافیت ثبت نشده است. همچنین ادغام عوارض آتش‌نشانی و فضای سبز از دیگر موضوعاتی است که شهردار تهران باید گزارش‌های لازم در خصوص آن را ارائه دهد.