سه‌شنبه 10 مهر 1403

زمان لیگ برتر کشتی تغییر نمی‌کند / حضور روس‌ها این فصل چشمگیر است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
زمان لیگ برتر کشتی تغییر نمی‌کند / حضور روس‌ها این فصل چشمگیر است

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: امسال برخلاف دوره‌های قبل تعداد کشتی‌گیران خارجی در لیگ بیشتر شده و از همان ابتدای مسابقات شاهد حضور کشتی‌گیران روس بودیم.

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: امسال برخلاف دوره‌های قبل تعداد کشتی‌گیران خارجی در لیگ بیشتر شده و از همان ابتدای مسابقات شاهد حضور کشتی‌گیران روس بودیم.

حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که با توجه به مسابقات جهانی آلبانی تغییراتی در نحو برگزاری لیگ به وجود می‌آید یا خیر گفت: کشتی‌گیرانی که مسابقات جهانی غیرالمپیکی‌ها و زیر 23 سال را پیش رو دارند با سه یا چهار تیم قرارداد دارند که عمدتاً در تیم سایپا حضور دارند در واقع از 14 کشتی‌گیری که قرار است در این دو مسابقه شرکت کنند 10 نفر در تیم زیر 23 سال هستند و 4 نفر در اوزان غیرالمپیکی به میدان می‌روند که اکثراً این کشتی‌گیران در تیم‌های بانک شهر، معینی پور و تیم سایپا هستند.

وی ادامه داد: ما با توجه به زمانبندی که انجام دادیم و الان حدوداً سه ماه است که لیگ در حال برگزاری است و تاریخ فینال هم مشخص شده. در برنامه‌ریزی که برای لیگ انجام دادیم ملاحظات تیم‌ها را هم در نظر گرفتیم و حتی دو هفته در دور برگشت و فینال را به بعد از مسابقات جهانی و زیر 23 سال آلبانی موکول کردیم که این 14 ملی‌پوش هم بتوانند در اختیار تیم‌های خود باشند. ولی واقعیت این است که نمی‌توانیم زمانبندی را جابه‌جا کنیم چون روند برنامه‌ریزی تیم بهم می‌ریزد و زمان زیادی هم در اختیار نداریم.

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: پیش بینی این بوده که مسابقات فینال لیگ کشتی در آذرماه به پایان برسد اما ما دیگر نمی‌توانیم بعد از 16 آذرماه مسابقات لیگ را برگزار کنیم چون مسابقات قهرمانی کشور و رنکینگ سال جدید میلادی از بهمن شروع می‌شود. مسابقات جام باشگاه‌های جهان هم پیش رو داریم که البته این رقابت‌ها برنامه‌ریزی داخلی خودمان است و باید یک زمان برای آن پیدا کنیم.

یاری گفت: مسابقات دیگری در تقویم داریم که باید طبق برنامه پیش برویم و نمی‌توانیم آن‌ها را تغییر بدهیم چرا که مسابقات چرخه انتخابی تیم ملی است. بنابراین با توجه به این توضیحات زمانبندی مسابقات لیگ با توجه به مسابقات جهانی غیرالمپیکی‌ها و زیر 23 سال تغییری نخواهد کرد و طبق برنامه تعیین شده پیش می‌رویم.

رئیس سازمان لیگ کشتی در مورد حضور تعداد کشتی‌گیران روس در لیگ امسال گفت: قبل از شروع مسابقات، سازمان لیگ ظرفیت جذب سه کشتی‌گیر خارجی را برای تیم‌ها در نظر گرفت، چون ما فقط ملی‌پوشان المپیکی را به عنوان ملی‌پوش در نظر گرفتیم. یزدانی و آذرپیرا هم به دلیل آسیب دیدگی در لیگ حضور ندارند و رحمان عموزاد هم عملاً از حضور در لیگ انصراف داد بنابراین این ظرفیت ایجاد شد که کشتی‌گیران خارجی امسال بیشتر در لیگ ما حضور داشته باشند.

یاری ادامه داد: محرومیت تیم روسیه از مسابقات جهانی و المپیکی کشتی‌گیران روس را ترغیب کرد که در مسابقات لیگ ایران حضور پیدا کنند بنابراین امسال تعداد کشتی‌گیران روس در لیگ کشتی زیاد خواهد شد. در سال‌های گذشته تعداد کشتی‌گیران روس 3 تا 5 نفر بودند که معمولاً در مرحله نیمه‌نهایی یا فینال به ایران می‌آمدند اما امسال شرایط تغییر کرده و هم تعداد کشتی‌گیران روس افزایش پیدا کرده و هم اینکه از ابتدای مسابقات لیگ در ایران حضور دارند. حتی در لیگ کشتی فرنگی هم از همان ابتدا کشتی‌گیر خارجی و قهرمان جهان و المپیک حضور داشتند.

رئیس سازمان لیگ کشتی گفت: در حال حاضر تیم پانلا با بشیرماگومدوف و رسول گادجی ماگومدف و ستارگان پاس ساری نیز احمد ادریسوف و ماگومد قربانوف قرار داد خود را نهایی کرده‌اند و تیم صنایع غذایی معینی‌پور هم قرار است با سه آزادکار روس قرارداد قطعی کند. بقیه تیم‌ها هم به صورت متناوب می‌توانند کشتی‌گیران خارجی را تا سقف 3 کشتی‌گیر ثبت کنند. تمام قراردادهای لیگ کشتی در سامانه ثبت شده اما چون کشتی‌گیران خارجی شرایط خاص دارند قراردادهایشان به صورت حضوری منعقد می‌شود.