دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

زمان پرواز حج تمتع سال 1403 اعلام شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
زمان پرواز حج تمتع سال 1403 اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا حسن بوذری سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته، پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود. با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، «هما» تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش بینی و برنامه‌ریزی کرده است. یکی از این اقدامات آماده سازی ناوگان...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا حسن بوذری سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته، پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 در روز‌های پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود. با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، «هما» تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش بینی و برنامه‌ریزی کرده است. یکی از این اقدامات آماده سازی ناوگان برای انجام پرواز‌های این عملیات است.

بوذری افزود: در حج تمتع 1403، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد؛ لذا طبق برنامه‌ریزی، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A 300-600, A 310, A 300 B 4 در این عملیات از اسفند ماه سال 1402 آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی به تعمیرات اساسی دو فروند هواپیمای A 300-600 و A 310-300 که در عملیات حج استفاده خواهند شد، اشاره کرد و گفت: هم اکنون هواپیمای A 300-600 تحت تعمیرات سازه‌ای (S-CHECK) وایرباس A 310-300 نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که تمامی تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام‌می‌شود.

بوذری در مورد این نوع تعمیرات گفت: در این نوع تعمیرات تمامی قسمت‌های بال و بدنه، موتور‌ها و سیستم‌های الکترونیک مطابق با آخرین استاندارد‌ها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک‌های دقیق قرار می‌گیرند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این هواپیما‌ها در صورت تأمین قطعات مورد نیاز پیش از آغاز عملیات حج فعال خواهند شد.