سه‌شنبه 17 مهر 1403

زمین ورزشگاه مس کرمان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
زمین ورزشگاه مس کرمان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است!

ورزشگاه صنعت مس که بعد از سال‌ها کش و قوس در میدان هفت باغ شهر کرمان افتتاح شد، روی زمین دانشگاه علوم پزشکی احداث شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمیثم موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 19 هکتار از زمین ورزشگاه مس کرمان متعلق به دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار داشت: این موضوع از طریق استانداری کرمان و مراجع قضایی پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده که در واقع یک مناقشه حقوقی بین دانشگاه علوم پزشکی و شرکت مس است، ادامه داد: شرکت مس اعلام کرده که این زمین را از یک مرکز خیریه خریداری کرده و دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم مدعی بود که این زمین متعلق به این دانشگاه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی یک سال است که این شکایت را مطرح کرده، گفت: شرکت مس این زمین را به بهانه ساخت ورزشگاه در اواخر دهه 80 از استانداری کرمان و جاهای دیگر گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از اراضی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ساخت این ورزشگاه تصاحب شده است، افزود: مکاتباتی در ارتباط با این پرونده هم با استانداری کرمان و هم با مرجع قضایی داشتیم که این مکاتبات قبل از افتتاح رسمی ورزشگاه انجام شده است.

موسوی با اشاره به اینکه تأکید ما بر تعیین تکلیف این زمین تا قبل از افتتاح ورزشگاه بود، خاطرنشان کرد: اما با توجه به شرایط پیش آمده، افتتاح رسمی این ورزشگاه با حضور وزیر کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته و با پیگیری‌های انجام شده، مالکیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای 19 هکتار از اراضی این ورزشگاه توسط کارشناس رسمی دادگستری تأیید شده است، گفت: استانداری کرمان هفته گذشته به کانون کارشناسان رسمی دادگستری نامه زده و چند روز پیش بازدید این زمین انجام و تأییدیه مالکیت علوم پزشکی برای 19 هکتار از اراضی این ورزشگاه داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با اشاره به اینکه تصاحب این زمین اواخر دهه 80 رقم خورده است، افزود: امیدواریم که این 19 هکتار زمینی که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمان است تعیین تکلیف شده به دانشگاه برگردد، یا معادل آن پرداخت و یا معادل آن برای دانشگاه علوم پزشکی پروژه‌ای ساخته شود، البته هنوز برآورد دقیقی از قیمت زمین انجام نشده است.