یک‌شنبه 15 مهر 1403

زنان مجرد می‌توانند حضانت دختران بالای 7 سال را قبول کنند / افزایش تجرد و نگهداری از حیوانات خانگی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زنان مجرد می‌توانند حضانت دختران بالای 7 سال را قبول کنند / افزایش تجرد و نگهداری از حیوانات خانگی

زهره صالحی گفت: در سایه سبک زندگی غربی و افزایش تجرد، زنان مجرد بسیار تنها شده‌اند و برای رهایی از این تنهایی به حیوانات خانگی روی آورده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهره صالحی مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بر اساس اعلام سازمان بهزیستی کشور، زنان مجرد می توانند کودکان دختر بالای 7 سال را به عنوان فرزندخواندگی قبول کنند.

وی ادامه داد: در سایه سبک زندگی غربی و افزایش تجرد، زنان مجرد بسیار تنها شده اند و برای رهایی از این تنهایی به حیوانات خانگی روی آورده اند. صالحی افزود: از هر 10 زن مجردی که به مراکز مشاوره مراجعه می کند حداقل 3 نفر حیوان خانگی دارد و برای فرار از تنهایی به نگهداری حیوان روی آورده اند. این کارشناس تصریح کرد: حیوان هیچ گاه نمی تواند همدم روزهای سخت و شیرین زندگی تان باشد، زیرا شما نمی توانید واکنشی دریافت کنید، این فرهنگ غلط ریشه در سبک زندگی غربی دارد. وی بیان کرد: اولین توصیه ما به زنان مجرد این است که زندگی را سخت نگیرند و اگر خواستگارهایشان شرایط خوبی دارند، به زندگی مجردی خود خاتمه دهند زیرا با ازدواج، دین انسان کامل می شود. صلحی افزود: هیچ زندگی ای کامل نیست و سختی هایی دارد، فقط زوجین می توانند با تفاهم، صبوری، پشت هم بودن، این شرایط را به خوبی بگذرانند، زیرا خداوند در قرآن وعده داده که بعد از هر سختی آسانی است. این مشاور با بیان اینکه فرزندخواندگی بهترین راهکار تنهایی زنان مجرد است، گفت: یک دختر می تواند همدم مادر باشد بنابراین زنان مجرد به جای پناه بردن به حیوان، فرزندخواندگی را تجربه کنند. وی تاکید کرد: این تصمیم سازمان بهزیستی در صورت اجرایی شدن و استقبال بانوان ثمرات معنوی بالایی دارد و از طرفی بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه را کاهش می دهد. صالحی در خاتمه خاطرنشان کرد: انسان در شرایط سخت زندگی و با رنج به سعادت می رسد، بنابراین به خاطر شرایط سختی که در آن گرفتار هستید، رنجیده نشوید، زیرا زیست انسان با رنج درآمیخته شده است.

انتهای پیام /