شنبه 14 مهر 1403

زنجان از اواخر هفته با افزایش نسبی دما مواجه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان از اواخر هفته با افزایش نسبی دما مواجه می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان، گفت: دمای هوای این استان که از اواخر وقت دوشنبه / پنجم آبان ماه / افت پیدا کرده است از روز پنجشنبه با افزایش نسبی مواجه خواهد شد.

حسین سلطانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دمای هوای این استان از روز پنجشنبه / هشتم آبان ماه جاری / بین 2 تا سه درجه سانتیگراد افزایش پیدا خواهد کرد و مردم زنجان به نسبت روزهای قبل، هوای گرمی را شاهد خواهند شد.

وی اظهار داشت: آسمان این استان طی 48 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، تا پایان هفته نیز باران نخواهیم داشت.

سلطانی افزود: طی 24 ساعت گذشته میزان دمای هوا در منطقه خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه به 2- درجه سانتیگراد رسید و گیلوان در شهرستان طارم نیز با 27 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه این استان ثبت شد.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 4+ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت پنج درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

سلطانی تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته میزان حداقل و حداکثر دما در خیرآباد 2- و 22، سجاس 1- و 24، گرماب 0 و 23، حلب 1 و 25، باش قشلاق گرماب 1 و 24، زرین رود 1 و 26، زنجان 2 و 24، صائین قلعه 2 و 23، نیک پی 2 و 22، فرودگاه زنجان 3 و 23، دانشگاه زنجان 3 و 24، دندی 4 و 24، ماه نشان 4 و 25، قیدار 5 و 12، ابهر 5 و 22 درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*