سه‌شنبه 17 مهر 1403

زنجان با دمای 11 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان با دمای 11 درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهر استان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان با میزان دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان طی 24 ساعت گذشته ثبت شد.

حسین سلطانی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده، شهر آببر مرکز شهرستان طارم نیز با میزان دمای 35 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 20 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، سه درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی اظهار داشت: هوای این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با افزایش مواجه خواهد شد بطوریکه میزان دما می تواند در شهرستان زنجان به 37+ درجه و در شهرستان طارم نیز به 40+ درجه سانتیگراد برسد.

وی با بیان اینکه مجددا میزان دمای استان زنجان از روز جمعه تا اواسط هفته آینده روند کاهش به خود گرفته و خنک خواهد شد، افزود: دمای هوای این استان از روز یکشنبه / یکم تیر ماه جاری / تا به امروز / سه شنبه / بین چهار تا 6 درجه سانتیگراد، خنک‌تر شده است.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*