سه‌شنبه 17 مهر 1403

زنجان طی 24 ساعت گذشته دومین استان خنک کشور بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان طی 24 ساعت گذشته دومین استان خنک کشور بود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته، زنجان به عنوان دومین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسید.

حسین سلطانی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده شهر زنجان با دمای 11 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان دومین استان در بین مراکز استان ایران، گزارش شد.

وی اظهار داشت: در مدت یاد شده شهرهای خدابنده و گرماب به ترتیب با میزان دمای 10 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین و گرم ترین نقطه این استان گزارش شد.

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را 15 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، سه درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

وی تصریح کرد: دمای هوای این استان از روز جمعه / ششم تیر ماه / خنک شده است و این شرایط تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد یافت و میزان آن می تواند بین هشت تا 12 درجه سانتیگراد باشد.

استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*