یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

زندان؛ عاقبت نفوذ و کارچاق کنی در دستگاه قضایی یزد / مردم فریب سودجویان را نخورند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زندان؛ عاقبت نفوذ و کارچاق کنی در دستگاه قضایی یزد / مردم فریب سودجویان را نخورند

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد از شناسایی و دستگیری یک باند اعمال نفوذ و کارچاق‌کن با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید فرهمندزاده رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا از شناسایی و دستگیری یک باند اعمال نفوذ و کارچاق‌کن با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی خبر داد و اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی‌بر پیشنهاد اخذ وجه در قبال پیگیری پرونده قضایی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان حفاظت و اطلاعات استان قرار گرفت.

فرهمند زاده افزود: پس‌از بررسی‌های دقیق و اقدامات اطلاعاتی مشخص شد فردی با جمع‌آوری اطلاعات پرونده‌های قضایی و ارائه آن به طرفین پرونده نسبت به جلب اعتماد سوژه موردنظر خود اقدام تا از این طریق به منافع نامشروع دست یابد.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده با همدستی چند تن دیگر و از طریق خارج کردن اطلاعات و اسناد پرونده قضایی نسبت‌به جلب اعتماد افراد مورد نظر اقدام و از این طریق موفق به دریافت مبالغی نیز شده است.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری یزد اذعان کرد: در این رابطه و با دستور مقام قضایی دو نفر از افراد این باند به اتهام افشای اسرار حرفه‌ای، ربودن و خارج کردن اسناد و اوراق پرونده‌های قضایی، ادعای اعمال نفوذ و اخذ رشوه دستگیر و با صدور قرار متناسب روانه زندان شدند.

این مقام قضایی در پایان ضمن تأکید بر قاطعیت مجموعه نظارتی دادگستری استان در برخورد با هرگونه فساد درون و برون سازمانی و هشدار به شهروندان و مراجعین به مجموعه های قضایی، اظهار داشت: مردم فریب ادعای واهی برخی از افراد سودجو اعم از افراد مرتبط یا غیر مرتبط با دستگاه قضا که ادعای اعمال نفوذ در پرونده های قضایی دارند را نخورده و در صورت مواجه شدن با هرگونه مورد مشکوک در اسرع وقت با سامانه گویای 1580 ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری تماس حاصل نمایند.

انتهای یپام /