سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

زن در اسلام، قلب تپنده خانواده و عامل استحکام جامعه است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زن در اسلام، قلب تپنده خانواده و عامل استحکام جامعه است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در نگاه اسلام زن قلب تپنده خانواده است، گفت: عامل استحکام خانواده بر محوریت تکریم مقام مادری و زن استوار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید رضا افتخاری در گفت وگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص جایگاه زن در اسلام و تفاون آن در کشورهای غربی گفت: اقدامات پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام در مواجه با بانوان شروع مناسبی برای تکریم زنان در زمان جاهلیت بود، در آن زمان زنان را زنده بگور می کردند اما اقدام پیامبر و پیاده سازی تعالیم دینی برای تکریم مقام زن سبب شد تا تفکرات جاهلی و نوع نگاه زن در زمان جاهلیت تغییر کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به نوع نگاه غرب به زنان اشاره کرد، و گفت: اروپا و غرب برای مالکیت زن ارزشی قائل نبودند و زن را در پایین ترین مرتبه، حتی در مرتبه حیوانیت قرار می دادند، اما پیامبر مکرم اسلام بر دست دختر خود بوسه می زد تا به جایگاه و منزلت زن از گذشته تا امروز توجه شود.

وی به آیاتی از قرآن کریم و معرفی الگوهای زن اشاره کرد، و ادامه داد: حضرت مریم (س) به عنوان مادر پیامبر خدا حضرت عیسی (ع) و حضرت آسیه همسر فرعون در قرآن به عنوان الگوهای زن در زمان خود منشأ تحولات مختلف انسانی و الهی شدند، این موضوع نشان از نوع نگاه اسلام به زن و جایگاه او دارد.

حجت الاسلام افتخاری گفت: در روایت اسلامی به برخورد کریمانه با زن و توصیه به تکریم مقام مادر به عنوان قلب خانه تاکید شده است، این نگرش آموزش دهنده بتکریم مقام مادر و زن در خانه حکایت دارد.

وی به انحراف نگرش ها و باورها در طول زمان نسبت به زن پرداخت و افزود: در طول زمان نگاه به زن جنبه ابزاری پیدا کرد، و نقش زن در خانه و دور کردن اون از مقام مادری کم اهمیت جلوه داده شد و او را به سمت فعالیت های اجتماعی صرف سوق دادن، این موضوع در جوامع غربی با نگاه ابزاری به زن سبب پایمال شدن و از بین رفتن نقش زنان و بانوان در خانواده واجتماع شد.

حجت الاسلام افتخاری تصریح کرد: امروز در جوامع غربی با وجود پایمال شدن حقوق زنان و استفاده ابزاری از آنها و همچنین آمار بالای تجاوزات جنسی به زنان اما آنها فریادرسی ندارند.

وی گفت: در اسلام زن به عنوان قلب تپنده و ستون خانواده است و با از بین رفتن نقش ارزشمند او در خانواده شاهد سست شدن کانون خانواده و فروپاشی تمدن جوامع خواهیم بود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان تاکید کرد: اسلام به تشکیل جوامع انسانی و الهی با تکیه بر کانون خانواده و با محوریت تکریم بانوی خانه که نقش مهمی در استحکام خانواده دارد تاکید کرده است.

انتهای پیام /