دوشنبه 16 مهر 1403

زن سرپرست خانوار از عدم حمایت بهزیستی گلایه کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
زن سرپرست خانوار از عدم حمایت بهزیستی گلایه کرد

فرخنده خوشحال، مادر دو فرزند ناشنوای البرزی است که از عدم حمایت مسئولان بهزیستی گلایه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "فرخنده خوشحال" مادر دو فرزند ناشنوا است و دلیل این معلولیت را ازدواج فامیلی عنوان می کند.

مادری که در عین داشتن دو فرزند معلول، سرپرست خانوار است و برای گذراندن زندگی هر سختی ای را به جان می خرد.

فرزندان خود را با داشتن معلولیت به مدرسه می فرستد و برای اشتغال آنها تلاش می کند.

مادری که از گرانی باتری های سمعک به شدت گلایه دارد و روزهای استفاده باتری فرزندان خود را در دفترچه یادداشت می کند که تا شنیدن آنها را به تاخیر نیندازد.

فرخنده خوشحال از داشتن فرزند معلول هیچ نارضایتی ای ندارد و در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" می گوید: خداوند همه انسان های را یکسان خلق کرده است و اگر دو فرزند من از نعمت شنیدن محروم هستند در مقابل استعدادهایی دیگری دارند.

این مادر البرزی ادامه می دهد: من خودم سرپرست خانوار هستم و به تنهایی زندگی سه نفره مان را اداره می کنم و برای حفظ خانواده ام هر سختی و رنجی را به جان می خرم.

وی می افزاید: بهزیستی هیچ حمایتی از دو فرززند ناشنوای من انجام نداده است و من به شدت از این موضوع گلایه دارم.

خوشحال تصریح می کند: تهیه سمعک و باتری آن کوچکترین اقدامی است که باید بهزیستی تقبل کند اما ما از این حمایت اندک نیز محروم هستیم.

این مادر استانی ادامه می دهد: از خیرین خواهش می کنم لیست خانواده های نیازمند را از اداره بهزیستی بگیرند و خودشان شخصا کمک ها را به خانواده های مستمند اهدا کنند.

وی می گوید: دخترم با شرکت در دوره های مهارتی، قالیبافی و خیاطی می کند و پسرم نیز در یک شرکت مشغول به کار شده است.

خوشحال تاکید می کند: هر دو فرزند من به سن ازدواج رسیده اند و پسرم نیز نامزد کرده است برای گرفتن وام به بهزیستی مراجعه کردم، اما هیچ حمایتی نکردند.

این مادر البرزی می افزاید: فرزندان معلول مانند همه افراد عادی حق زندگی دارند. در ردیف بودجه ای نیز دولت به ادارات سهمیه استخدام افراد معلول را نیز داده است اما در عمل ما هیچ نمی بینیم.

خوشحال در خاتمه خاطرنشان کرد: اشتغال و حمایت مهمترین خواسته ما از مسئولین است، خانواده های معلول برای حیات نیازمند حمایت هستند اما هیچ گاه عزت خود را فدای پول نمی کنند.

انتهای پیام /