جمعه 30 شهریور 1403

زیر و بم اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / شروع نبردهای اروپایی برای صعود به چمپیونزلیگ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
زیر و بم اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / شروع نبردهای اروپایی برای صعود به چمپیونزلیگ

فصل آینده چمپیونزلیگ، اولین دوره این تورنمنت با حضور 36 تیم با چه شکل و شمایلی برگزار خواهد شد؟

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه فینال فصل جاری چمپیونزلیگ باقی مانده و یکی از دو تیم رئال یا دورتموند جام را بالای سر خواهند برد از همین حالا نگاه‌ها به فصل آینده دوخته شده است. یک فصل خاص که برای اولین بار با حضور 36 تیم و با فرمتی متفاوت برگزار خواهد شد.

مرحله گروهی و مراحل حذفی‌ای که از سال 2003 به آن عادت کردیم به تاریخ پیوسته است. سال آینده به جای 32 تیم 36 تیم برای فتح مهمترین جام باشگاهی دنیا مبارزه می‌کنند. هر تیم ابتدا با هشت حریف، چهار تا در خانه و چهار تا بیرون از خانه، روبرو می‌شود. هشت تیم برتر مرحله اول که به صورت لیگ برگزار می‌شود مستقیما راهی مرحله یک‌هشتم می‌شوند و تیمهای نهم تا شانزدهم در پلی‌آف شرکت می‌کنند تا مشخص شود دیگر تیمهای راه یافته به مراحل حذفی کدامند.

سید اول چمپیونزلیگ سال آینده همین حالا کامل شده است: منچسترسیتی، بایرن، رئال مادرید، پاری سن ژرمن، لیورپول، اینتر، دورتموند، لایپزیش و بارسلونا.

حضور لورکوزن، اتلتیکو مادرید، آتالانتا، یوونتوس، بنفیکا، آرسنال و کلوب بروژ در سید 2 تا اینجا قطعی شده و از بین شاختار، آینتراخت و میلان، دو تیم دیگر این سید مشخص خواهد شد.

از سید 3 تا این لحظه تنها فاینورد، اسپورتینگ و آیندهوون حضورشان را قطعی کرده‌اند. در سید 4 هم تا این لحظه اشتورم گراتس و برست قطعا در این گلدان حضور دارند. دیگر تیمهای سیدهای 3 و 4 از بین سلتیک، موناکو، استون‌ویلا، بولونیا، خیرونا و اشتوتگارت انتخاب خواهند شد. باقی ظرفیتهای باقی‌مانده را تیمهایی پر می‌کنند که از مرحله انتخابی جواز صعود را به دست خواهند آورد.

پلی‌آف انتخابی از چه تاریخی با چه تیمهایی آغاز می‌شود؟ از روز 9 جولای شاهد حضور پلی‌آف انتخابی برای صعود به چمپیونزلیگ با حضور این تیمها خواهیم بود:

مرحله اول پلی‌آف انتخابی:

فرانس‌واروش مجارستان قره‌باغ آذربایجان اسلوان براتیسلوا اسلواکی لودوگورتس بلغارستان اچ‌جی‌کی فنلاند فلورا استونی استوا بخارست رومانی کی جزایر فارو شمراک روورز ایرلند لینکلن رد ایمپز جبل‌الطارق نیو سینتز ولز پیونیک ارمنستان آر‌اف‌اس لتونی پتروکاب هینکستی مولداوی بالکانی کووزو بوراک بانیا لوکا بوسنی دینامو باتومی گرجستان چلیه اسلوونی هامرون اسپارتنز مالت لارنه ایرلند شمالی دینامو مینسک بلاروس پانه‌وزیس لیتوانی اورداباشی قزاقستان وایکینگمور ریکیاویک ایسلند استروگا مقدونیه شمالی دچیچ مونته‌نگرو اگناتیا آلبانی سانتا کولومبا آندورا ویرتوس سن‌مارینو

9 تیم از مرحله اول راهی مرحله دوم می‌شوند. سیزده تیم حاضر در مرحله دوم از این قرارند: دینامو زاگرب کرواسی پائوک یونان نماینده رژیم صهیونیستی بودو گلیمت نروژ میتیلند دانمارک اسپارتا پراگ چک مالمو سوئد آپوئل قبرس یاگیه‌لونیا بیالیستوک لهستان فنرباغچه ترکیه دینامو کیف اوکراین پارتیزان صربستان لوگانو سوئیس

دوازده تیم از این مرحله راهی مرحله سوم می‌شوند و 6 تیمی که از قبل در این مرحله حضور دارند به این ترتیب است:

رنجرز اسکاتلند اسلاویا پراگ چک ردبول سالزبورگ اتریش لیل فرانسه سنت ژیلواز بلژیک توئنته هلند

از این مرحله 9 تیم راهی مرحله آخر انتخابی می‌شوند که سه تیم در حال حاضر به آن صعود کرده‌اند:

ستاره سرخ صربستان یانگ بویز سوئیس گالاتاسرای ترکیه

در نهایت شش تیم از مرحله انتخابی جواز صعود به لیگ قهرمانان را به دست آورده و به 30 تیمی می‌پیوندند که صعودشان را قطعی کرده‌اند.

زیر و بم اولین لیگ قهرمانان 36 تیمی / شروع نبردهای اروپایی برای صعود به چمپیونزلیگ 2