یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت: زنان و کودکان به آبله میمون مبتلا شده‌اند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سازمان جهانی بهداشت: زنان و کودکان به آبله میمون مبتلا شده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) خواستار تلاش‌های بین المللی برای مهار انتقال آبله میمون شده است، زیرا 78 کشور و منطقه موارد ابتلا به آبله میمون را گزارش کرده‌اند.

مرگ و میر ناشی از این بیماری در خارج از آفریقا نیز ظاهر شده است. برزیل اولین مرگ و میر خود را در روز جمعه گزارش داد و اسپانیا نیز بلافاصله پس از آن دو مورد مرگ و میر را اعلام کرد که گمان می رود اولین مرگ و میر در اروپا بر اثر این بیماری باشد. علت اولین مرگ در اسپانیا آنسفالیت، التهاب مغز مرتبط با عفونت بوده اما جزئیات دومین مرگ هنوز منتشر نشده است.

چندین کشور و منطقه در حال حاضر اقدامات لازم را در مورد همه گیری آبله میمون آغاز کرده‌اند و با اضطراری خواندن شرایط در حال تلاش برای کنترل همه‌گیری هستند. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: دانشمندان در مورد مسیر انتقال فرد به فرد کاملاً مشخص نیستند، اما درصد قابل توجهی از بیماران آبله میمون به استثنای برخی از موارد همجنس‌باز بوده‌اند. تعدادی از زنان و کودکان نیز به این بیماری مبتلا شدند.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سازمان جهانی بهداشت آبله میمون مردان همجنس‌باز این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است