چهارشنبه 6 تیر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه فرارو

در سال 1396 (به عنوان سال پایه و مبنا) میانگین غلظت سالیانه ذرات معلق برابر با 30 میکروگرم در متر مکعب بود، ولی متاسفانه در طی سال‌های اجرای این قانون (پس از 6 سال) نه تنها کاهشی در غلظت سالیانه ذرات معلق نداشتیم، بلکه میانگین غلظت سالیانه ذرات معلق PM 2.5 در سال 1401 به 35 میکروگرم در مترمکعب افزایش یافته است که نشان دهنده عدم اجرای صحیح قانون هوای پاک است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت می گوید که 13.9 درصد از کل مرگ و میرهای ایران به دلیل آلودگی هوا است. رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت می گوید که 13.9 درصد از کل مرگ و میرهای ایران به دلیل آلودگی هوا است. به گزارش عرشه آنلاین، آلودگی هوا عامل بخش عمده ای از مرگ و میرهای رخ داده در ایران است. نرخ مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در ایران بسیار بالاست. شاخص آلودگی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین در مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان در کشور یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه باید مابه التفاوت افزایش قیمت‌ها و تورم را از سهم دولت بپردازد و دولت هم بنا بر اجرای تعهد خود باید ورود جدی داشته باشد.

وب‌گاه عصر ایران

گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت خطرات احتمالی آلودگی به ریزپلاستیک ها را از جمله قرار گرفتن در معرض نانوپلاستیک ها، ذرات کوچک‌تری که اندازه آنها کمتر از یک میکرومتر است، تشریح کرده است؛ اگرچه خاطرنشان می‌کند که هنوز برای اثبات وجود ارتباط این ذرات با آثار نامطلوب سلامتی در انسان تحقیقات کافی انجام نشده است و بر نیاز فوری به تحقیقات بیشتر تاکید می‌کند.

وب‌گاه فرارو

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به این‌که 13.9درصد از مرگ‌های طبیعی ایران منتسب به آلودگی هواست، گفت: شهر تهران رتبه 19 را از نظر غلظت ذرات معلق بین پایتخت کشور‌های جهان دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

براساس آخرین آمارها، از بین 92 پایتخت کشورهای دنیا، شهر تهران، رتبه 19 را از نظر غلظت ذرات معلق (آلودگی هوا) دارد و شهرهای دهلی، داکا و پایتخت مغولستان رتبه اول تا سوم را از نظر آلودگی هوا دارند.

وب‌گاه عصر ایران

از هر 9 مرگ در جهان، یک مرگ منتسب به آلودگی هوا است. طبق آمار و اطلاعات سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر 99 درصد از جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که در آنها سطح آلودگی هوا (غلظت سالیانه ذرات معلق PM2.5) بالاتر از رهنمود سازمان جهانی بهداشت (5 میکروگرم در متر مکعب) است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به این‌که 13.9درصد از مرگ‌های طبیعی ایران منتسب به آلودگی هواست، گفت: شهر تهران رتبه 19 را از نظر غلظت ذرات معلق بین پایتخت کشورهای جهان دارد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به این‌که 13.9 درصد از مرگ‌های طبیعی ایران منتسب به آلودگی هوا بوده گفت: شهر تهران، رتبه 19 را از نظر غلظت ذرات معلق بین پایتخت کشورهای جهان دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعه‌ای برای بررسی اثرات بهداشتی و اقتصادی منتسب به آلاینده ذرات معلق PM 2.5 در 33 شهر کشور، گفت که تعداد کل موارد مرگ منتسب به مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق PM2.5 در افراد بالای 30 سال به طور میانگین 26 هزار و 307 نفر گزارش شده است که بیش از 26 درصد نسبت به سال 1400 افزایش یافته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به اجباری شدن دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان تاکید کرد که واکسن اول برای افراد بالای 70 سال نیز توصیه می شود.

وب‌گاه فرارو

برنامه واکسیناسیون کودکان کشور از ماه آینده تغییر می‌کند و دو واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر داود خلیلی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موفق به دریافت جایزه 2023 بنیاد کویت به دلیل تحقیقات و فعالیت در حوزه کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت در منطقه مدیترانه شرقی شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این جایزه تحت عنوان موثرترین فرد در زمینه اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر به ویژه بیماری های قلبی عروقی در سطح کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تعلق گرفت. بر اساس این گزارش این جایزه هر ساله با بررسی عملکرد محققانی که در این زمینه فعالیت دارند به یک نفر تعلق...