چهارشنبه 6 تیر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه دنیای اقتصاد

طبق داده‌های جهانی ورلداُمتر تعداد موارد ابتلا به کرونا در کشورهای مختلف تاکنون به 702 میلیون و 24 هزار و 364 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 971 هزار و یک بیمار نیز تأیید شده است.

وب‌گاه فرارو

با توجه به آزمایش‌های جدید در بیمارستان عمومی «ماساچوست»، مصرف روزانه مولتی‌ویتامین می‌تواند تا دو سال مانع از زوال قدرت شناختی مغز شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به طور میانگین در 16.5 درصد از روز‌های سال در کشور هوای پاک را تجربه کرده‌ایم، بیماری‌های مهم ناشی از آلودگی هوا را برشمرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طی سال‌های اخیر به طور میانگین در 16.5 درصد از روزهای سال در کشور هوای پاک را تجربه کرده‌ایم، بیماری‌های مهم ناشی از آلودگی هوا را برشمرد.

وب‌گاه فرارو

«اخیراً با بررسی وضعیت سلامت روان 253 رزیدنت روانپزشکی مشخص شد که فشار روانی وارده بر این جمعیت، جدی‌تر از چیزی است که تصور می‌شود. طبق بررسی‌های انجام‌شده، آمار خودکشی در جامعه پزشکی 3.1 تا 5 برابر افزایش پیدا کرده است. به طوری که در جمعیت دستیاری (رزیدنتی) کشور، که معادل 14 هزار نفر است، سالانه به طور متوسط 13 خودکشی منجر به مرگ داریم.»

وب‌گاه خبر آنلاین

متخصص طب اورژانس بیمارستان بهارلو به خبرآنلاین می‌گوید: حجم بالای کار، مسئولیت‌های فراوان، عدم دریافت حقوق مکفی و نداشتن امنیت شغلی مجموعه عواملی است که یک رزیدنت را از ادامه فعالیت بازمی‌دارد و او را دلسرد می‌کند. خودکشی رزیدنت‌ها امروزه بیشتر جنبه «بحران» پیدا کرده؛ به طوری که در کل جمعیت دستیاری (رزیدنتی) کشور، که معادل 14 هزار نفر است، سالانه به طور متوسط 13 خودکشی منجر به مرگ داریم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید 19)، مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف تاکنون به 701 میلیون و 975 هزار و 590 نفر رسیده و مرگ شش میلیون و 970 هزار و 720 بیمار نیز تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر» از آمار جهانی کرونا (کووید 19)، مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف تاکنون به 701 میلیون و 975 هزار و 590 نفر رسیده و مرگ شش میلیون...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: انجمن سرطان آمریکا در گزارشی تازه گفته است که موارد ابتلا به سرطان به طور فزاینده‌ای از افراد مسن به افراد میانسال تغییر پیدا کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اولین مورد مسمومیت مزمن با آرسنیک ناشی از آلودگی آب چاه در سال 1993 در این کشور تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت آن را به عنوان «بزرگ‌ترین مسمومیت جمعی در تاریخ» توصیف کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی که نمک مهمترین عامل ابتلا به پر فشاری خون است، اما به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت احمد اسماعیل‌زاده ایرانی‌ها دو برابر استاندارد جهانی نمک می‌خورند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آژانس بهداشت سازمان ملل متحد اعلام کرده است تنها یک پنجم مردم در سراسر جهان سیگار می‌کشند یا به اشکال دیگر، دخانیات مصرف می‌کنند هرچند در برخی کشورها استعمال مواد دخانی هنوز هم در حال افزایش است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد اعلام کرده است تنها یک پنجم مردم در سراسر جهان سیگار می‌کشند.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه میزان مصرف نمک در خانوارهای ایرانی دو تا سه برابر میزان مجاز اعلام‌شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است، گفت: مهم‌ترین دلیل مصرف زیاد نمک، عادت به طعم شور است. با کم کردن مقدار نمک مصرفی خود، در طول زمان به طعم کم‌نمک هم عادت می‌کنید.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به انجام مطالعه‌ای برای بررسی اثرات بهداشتی و اقتصادی منتسب به آلاینده ذرات معلق PM 2.5 در 33 شهر کشور، گفت: تعداد کل موارد مرگ منتسب به مواجهه طولانی مدت با ذرات معلق PM2.5 در افراد بالای 30 سال به طور میانگین 26 هزار و 307 نفر گزارش شده است که بیش از 26 درصد نسبت به سال 1400 افزایش یافته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: 13.9درصد از مرگ‌های طبیعی ایران منتسب به آلودگی هواست.