جمعه 31 فروردین 1403

سازندگی، باورسازی و هویت‌سازی از کار‌های روابط عمومی‌هاست

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سازندگی، باورسازی و هویت‌سازی از کار‌های روابط عمومی‌هاست

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در آئین بزرگداشت روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی به میزبانی دانشگاه الزهرا بیان کرد: روابط عمومی‌ها زبان ارائه نتایج سازمانی خود را بلد هستند، اما اینکه چگونه بتوانند با سایر مردمان در ابعاد ملی و فراملی ارتباط بگیرند اهمیت دارد، البته اینکه بتوانند به خانه شهروندان پل بزنند در کنار دانش و کاربلد به...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در آئین بزرگداشت روزجهانی ارتباطات و روابط عمومی به میزبانی دانشگاه الزهرا بیان کرد: روابط عمومی‌ها زبان ارائه نتایج سازمانی خود را بلد هستند، اما اینکه چگونه بتوانند با سایر مردمان در ابعاد ملی و فراملی ارتباط بگیرند اهمیت دارد، البته اینکه بتوانند به خانه شهروندان پل بزنند در کنار دانش و کاربلد به انگیزه و اراده نیز نیاز دارد.

وزیرعلوم عنوان کرد: یکی از کار‌های روابط عمومی‌ها سازندگی است این دسته از افراد باید به هویت سازی و بارورسازی بپردازند وقتی موفقیت یک دانشمند یا شرکت دانش بنیانی را رسانه‌ای و منتقل می‌کنند تاثیر آن حس خودباوری را در مردم تقویت می‌کند.

زلفی گل یکی از کار‌های تحولی مدنظر را تبدیل کردن استادی دانشگاه‌ها به تخصص عنوان کرد و اظهار داشت: هر صنفی دارای یک تخصص است جوانانی که درس می‌خوانند، نخبه می‌شوند و بعد از اخذ دکتری به کلاس‌های تدریس وارد می‌شوند باید با شیوه‌های آموزش و روش‌های استادی آشنایی داشته باشند بنابراین روانشناسی تعلیم و تربیت، شیوه کلاس داری و آشنایی با قوانین استادی یک ضرورت است.

به گفته وی افرادی که بعنوان هیئت علمی جذب می‌شوند باید یک دوره آموزشی 3 ماهه شبانه روزی را بگذرانند و پس از آن به آن‌ها یک پایه تشویقی تعلق می‌گیرد تا از نظر مادی هم بهره گرفته باشند.

وزیرعلوم بیان کرد: روابط عمومی‌ها همچنین باید در بحث فرهنگسازی پیشتاز باشند اینکه بتوانند کمک کنند فرهنگ دانش بنیانی و تصمیمات عاقلانه شکل گیرد بسیار مهم است درواقع آن‌ها باید فرهنگ‌های جدید را جایگزین فرهنگ‌های ناشایست کنند.