شنبه 14 مهر 1403

سامانه ارزیابی نمازخانه‌های بین راهی در زنجان راه اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه ارزیابی نمازخانه‌های بین راهی در زنجان راه اندازی شد

زنجان - ایرنا - رییس ستاد اقامه نماز استان زنجان از طراحی و راه اندازی سامانه ارزیابی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به قابلیتها این نرم افزار در نظارت بر نمازخانه‌های بین راهی، قرار است این ابتکار طی چند ماه آینده در سراسر کشور نیز اجرایی شود.

حجت الاسلام علی یوسفی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمان حاضر در مجموع 80 مسجد و نمازخانه بین راهی در سطح استان زنجان وجود دارد، افزود: متولی این مراکز دستگاه های و سازمان های مختلفی همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، میراث فرهنگی، اوقاف و شرکت نفت است ولی برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده اند.

وی به وضعیت مساجد و نمازخانه های بین راهی استان اشاره کرد و ادامه داد: نمازخانه هایی که در مجتمع های بین راهی واقع هستند اغلب دارای شرایط مناسبی هستند ولی آنها که قدیمی بوده و یا در جنب غذاخوری های بین راهی واقع شده اند، امکاناتشان کم است و از نظر بهداشتی نیاز به توجه بیشتری دارند.

رییس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: سامانه نظارت و ارزیابی مساجد و نمازخانه های بین راهی این امکان را فراهم می کند تا ارزیابان و ناظران، نتیجه بازدیدهای خود را در آن بارگذاری کنند و این اطلاعات در هر زمان قابل دسترسی است، همچنین این امکان در سامانه نیز وجود دارد که نظارت مردمی نیز در آن ثبت شود.

حجت الاسلام یوسفی با بیان اینکه مولفه های مختلف بهداشتی، فنی و مهندسی و تاسیساتی در ارزیابی مساجد و نمازخانه های بین راهی مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: با توجه به قابلیت ها این نرم افزار در نظارت بر نمازخانه های بین راهی، قرار این ابتکار در چند ماه آینده در سراسر کشور نیز اجرایی شود.

*س_برچسب‌ها_س*