یک‌شنبه 15 مهر 1403

سامانه‌های «قانون‌یار» و «چشم‌انداز اقتصادی» در مجلس رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سامانه‌های «قانون‌یار» و «چشم‌انداز اقتصادی» در مجلس رونمایی شد

قانون‌یار یک سامانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که مرجع کامل و جامع همه قوانین و مقررات قانونی کشور در طول حدود 2 قرن اخیر است، در جریان نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست غیرعلنی امروز صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار داشت: در این جلسه دو سامانه جدید قانون‌یار و سامانه چشم انداز اقتصادی که با هدف کمک به ارتقای کیفی قانون گذاری در کشور توسط مجلس شورای اسلامی طراحی شده است، برای نمایندگان تشریح شد.

وی افزود: سامانه قانون‌یار یک سامانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که مرجع کامل و جامع همه قوانین و مقررات قانونی کشور در طول حدود 2 قرن اخیر است. در این سامانه دسترسی‌ها و ابزارهای کاربردی برای عموم مردم و به خصوص پژوهشگران و نخبگان طراحی شده است که امکان بسیار خوبی برای دسترسی به قوانین و مقررات و بررسی آن ایجاد کرده است.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس گفت: این سامانه که مبتنی بر هوش مصنوعی طراح شده، فاز یک ابر پروژه تنقیح قوانین است که با مدیریت جمعی از نخبگان ایرانی در مجلس درحال انجام است و هدف آن تجمع بیش از 12 هزار قانون در حدود 50 قانون جامع است. با به نتیجه رسیدن این ابر پروژه جلوی پراکندگی قوانین که باعث آسیب های جدی از جمله تناقض و تضاد قوانین می شود، گرفته خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: همچنین در داشبورد چشم انداز اقتصادی نیز آخرین آمار و اطلاعات مربوط به اقتصاد کشور شامل اطلاعات عمومی و سایر اطلاعات و پیش بینی شرایط کشور در این عرصه در قالب یک داشبورد کاربردی در دسترس نمایندگان قرار گرفته است.