جمعه 1 تیر 1403

ساوت‌گیت: شاید این آخرین تورنمنت من باشد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ساوت‌گیت: شاید این آخرین تورنمنت من باشد

گرث ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، در کنفرانس پیش از بازی انگلیس و صربستان حاضر شد و در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سه شیرها، فردا به مصاف صربستان خواهند رفت. این اولین دیدار انگلیس در تورنمنت یورو 2024 است. گرث ساوت‌گیت در کنفرانس قبل از بازی، حرف‌های جالبی زد.

صربستان:

ساوت‌گیت می‌داند که دوشان تادیچ و الکساندر میترتی بازیکنان کلیدی صربستان هستند اما تاکید می‌کند که نباید سایر بازیکنان بااستعداد این تیم را نادیده گرفت.

درباره احتمال اینکه یورو 2024 آخرین تورنمنت بزرگ او به عنوان سرمربی انگلیس باشد:

ساوت‌گیت اذعان می‌کند که این تورنمنت می‌تواند برای هر مربی‌ای آخرین باشد، اما به دلیل تجربه‌ی حضور در سه تورنمنت قبلی، نسبت به این موضوع آرام‌تر است. او با تاکید بر داشتن بازیکنان عالی، روحیه‌ی فوق‌العاده و کارکنان باکیفیت، مصمم است که بهترین فرصت را برای موفقیت انگلیس فراهم کند.

در دسترس بودن بازیکنان:

به جز لوک شاو که وضعیتش برای حضور در زمین هنوز مشخص نیست، سایر بازیکنان در تمرینات شرکت کرده‌اند و آماده‌ی بازی هستند.

بازی پرخطر مقابل صربستان:

ساوت‌گیت انتظار دارد که همه از فوتبال لذت ببرند. او معتقد است که چنین بازی‌هایی فرصتی عالی برای دیدار با هواداران از سراسر جهان است.

سبک بازی صربستان:

ساوت‌گیت می‌داند که دراگان استویکوویچ، سرمربی صربستان، گزینه‌های مختلفی برای چینش تیم دارد و مهاجمان این تیم می‌توانند برای هر حریفی خطرناک باشند. او تاکید می‌کند که انگلیس باید ضمن شناسایی نقاط ضعف صربستان، با نقاط قوت آن‌ها مقابله کند.

انتظارات از بلینگام:

ساوت‌گیت بلینگام را بازیکن جوانی می‌داند که در رئال مادرید هم جزو بازیکنان مهم است. او بر این باور است که بار فشار در تیم انگلیس تقسیم می‌شود و بلینگام با ذهنیت فوق‌العاده و توانایی تطبیق‌پذیری بالا، به خوبی با شرایط در تیم ملی انگلیس و باشگاه رئال مادرید سازگار شده است.

هدایت انگلیس در تورنمنت‌های بزرگ بعدی:

ساوت‌گیت ابراز هیجان می‌کند و رهبری تیم ملی در تورنمنت‌های بزرگ را افتخاری شگفت‌انگیز و امتیازی عالی می‌داند. او می‌گوید که به اندازه‌ی پیش از جام جهانی روسیه، یا حتی بیشتر، برای این تورنمنت هیجان‌زده است.

مقابله با فشار ناشی از بخت اول بودن:

ساوت‌گیت با اشاره به عملکرد آلمان و اسپانیا در روزهای گذشته، تأکید می‌کند که تیم‌های خوب زیادی در این تورنمنت حضور دارند. او معتقد است که انگلیس برای صعود از گروه و کسب موفقیت‌های بیشتر نیاز به عملکردی فوق‌العاده دارد. اولویت اصلی صعود از مرحله گروهی است و باید برای دستیابی به اهداف بزرگ‌تر، گام به گام پیش بروند.

چالش صربستان:

ساوت‌گیت بازی با صربستان را بسیار دشوار می‌داند. او معتقد است که صربستان بازیکنان تکنیکی عالی و روحیه‌ی جمعی فوق‌العاده‌ای دارد و برای پیروزی در این بازی انگلیس باید در بهترین فرم خود باشد.

ساوت‌گیت: شاید این آخرین تورنمنت من باشد 2
ساوت‌گیت: شاید این آخرین تورنمنت من باشد 3