سه‌شنبه 17 مهر 1403

سبک زندگی اسلامی باعث آرامش و ترقی جامعه می شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سبک زندگی اسلامی باعث آرامش و ترقی جامعه می شود

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه داشتن سبک زندگی اسلامی باعث آرامش و ترقی جامعه خواهد شد، گفت: فرهنگ عمومی مورد نظر اسلام متکی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و فرهنگ عمومی جامعه نشات گرفته از معارف الهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حجت الاسلام علیزاده، امام جمعه شهر سنخواست در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر سنخواست گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی به خاطر عدم گسترش فرهنگ اسلامی است.

وی بر ترویج فرهنگ عمومی جامعه تاکید کرده و بیان داشت: داشتن سبک زندگی اسلامی یکی از راه های رساندن فرهنگ عمومی جامعه به سطح متعالی است.

امام جمعه سنخواست با بیان اینکه مسئله فرهنگ از ضروریات جامعه اسلامی بوده و آنقدر مهم است که مقام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر مسئله فرهنگ تاکید کرده و یکی از بند ها اختصاص به فرهنگ دارد، گفت: تعالی و غنای فرهنگ به سرچشمه آن مرتبط است و داشتن سبک زندگی اسلامی باعث آرامش و ترقی جامعه خواهد شد.

علی اصغر شکوری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهر سنخواست ضمن گرامیداشت روز سیزده و چهارده آبان روز فرهنگ عمومی گفت: فرهنگ عمومی مورد نظر اسلام مبنی و متکی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی است و فرهنگ عمومی جامعه نشات گرفته از معارف الهی است و افراد در چهارچوب دینی و قوانین وحیانی می تواند به آرامش دست یابد.

شکوری افزود: اهم وظایف این شورا شامل، برنامه‌ریزی و هدایت فرهنگ عمومی، تجزیه و تحلیل شرایط و جریانات فرهنگی است و این شورا موظف است زمینه ارتقا و تعمیق فرهنگ عمومی را فراهم آورد.

در پایان جلسه از تمام اعضا تقدیر و تشکر به عمل آمد و همه اعضا مکلف شدند آسیب های اجتماعی سطح جلگه سنخواست احصاء و در جلسه مطرح شود تا ارائه راهکار انجام گیرد.

انتهای پیام /