شنبه 21 مهر 1403

ستاره اسبق لیگ جزیره: در مورد گیگز و مهارت‌هایش زیادی اغراق شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ستاره اسبق لیگ جزیره: در مورد گیگز و مهارت‌هایش زیادی اغراق شده است

تهران - ایرنا - ستاره اسبق لیگ جزیره معتقد است که در مورد «رایان گیگز» و مهارت‌هایش به شکلی باورنکردنی اغراق شده است.

«کرتیس وودهاوس» هافبک اسبق شاغل در لیگ برتر انگلیس، سال‌های زیادی را در سطح اول فوتبال انگلیس حضور داشت و برای تیم‌هایی همچون شفیلدیونایتد و بیزمنگام سیتی به میدان رفت.

وودهاوس در رشته‌ای از توییت‌ها سابقه گیگز را هدف گرفت و مدعی شد که با توجه به موقعیت و جایگاه وی و تیمی که او عضوی از آن بوده، بازده انفرادی مرد ولزی رضایتبخش و مکفی نبوده است.

وی در توییتر نوشت: رایان گیگز یکی دیگر از بازیکنان منچستریونایتد است که زیاد از حد به او بها داده شده است. دوران فوتبال او به شکلی برجسته طولانی بوده است اما در تیمی که سال‌ها بر لیگ جزیره سلطه داشت و یک ماشین گلزنی بود، آمار گل و پاس گل او وحشتناک است. یک افسانه دیگر منچستریونایتد صرفا یک بازیکن خوب بوده است نه چیزی بیشتر.

وی در ادامه نوشت: گیگز در 22 سال حضورش در لیگ جزیره 162 پاس گل و 109 گل به نام خود ثبت کرده است؛ تیم او 22 سال قدرت غالب بود و رکوردهای گلزنی زیادی را شکست. رایان گیگز وینگر چپ بود؛ به آمار او نگاه کنید و احتمالا او را با یک دفاع چپ اشتباه می‌گیرید.

وودهاوس افزود: گیگز حتی پای چپ قوی هم نداشت؛ او ورزشکار برجسته‌ای است اما با پای چپ ضعیف. در رساندن توپ خوب بود اما فوق العاده نه؛ بیایید واقع‌بین باشیم. گیگز بازیکن خوبی بود؛ ثابت قدم در پیستون چپ، انرژی فوق العاده، سرعت زیاد و همه اینها برای یک بازیکن خوب است نه یک فوتبالیست فوق العاده؛ او در 22 سال حضورش یک فصل با کلاس جهانی را تجربه نکرد اما همچنان بازیکن خوبی است. ضعیف نه اما درخشان هم هرگز؛ یک بازیکن خوب بی‌نوسان.

وودهاس در ادامه با مقایسه گیگز با «گرت بیل» و «ترنت الکساندر آرنولد» مدعی شد که هر دو فرد نسبت به ستاره اسبق یونایتد، مهارت های برجسته‌تری دارند.

وی در این باره نیز نوشت: بله بیل از گیگز بهتر است و تاثیر بزرگ‌تری بر فوتبال چه در عرصه باشگاهی و چه در عرصه ملی گذاشته است. تنها تفاوت او گیگز در دوران طولانی فوتبال است. رایان گیگز حتی در یک مورد هم از بیل بهتر نیست. آرنولد هم نسبت به تمام 22 سال بازی گیگز خصوصیات تهاجمی‌تری دارد. او دفاع راست است و گیگز وینگر چپ بود.

*س_برچسب‌ها_س*