سه‌شنبه 17 مهر 1403

ستاره فرانسوی از عروسک ژاپنی دل نمی‌کند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ستاره فرانسوی از عروسک ژاپنی دل نمی‌کند

عروسک معروف ژاپنی ها همیشه همراه پاسور فرانسوی پیاچنزا ایتالیا است.

به گزارش "ورزش سه"، در بازی های تیم والیبال پیاچنزا ایتالیا در سوپرلیگای ایتالیا همیشه یک عروسک ژاپنی که یکی از نماد المپیک توکیو بود همراه آنتوان بریزارد آورده می شود و روی نیمکت این تیم قرار می گیرد.

این عروسک داروما عروسکی ژاپنی است که در واقع نماد خوش شانسی در ژاپن محسوب می‌شود و از قرن هجدهم میلادی به صورت دست‌ساز در ژاپن ساخته می‌شود. خاستگاه داروما معابد بوداییان است و به عنوان نمادی از مقاومت و تلاش در راه رسیدن به هدف به‌شمار می‌رود. این شی گرد و توخالی است و طوری ساخته می‌شود تا همواره در حالت ایستاده قرار بگیرد.

عروسک ژاپنی کوچک عمدتا قرمز رنگ، به طور سنتی دارای چشمان سفید است و هر کسی که آن را در اختیار دارد می‌تواند پس از ابراز یک آرزو، اولین چشم آن را به رنگ مشکی بکشد و تنها زمانی که آرزو به دست آمد، می‌تواند آن را رنگ کند و برای چشم دوم نیز همین راه باید طی شود.

بازیکنان باشگاه پیاچنزا پس از پیروزی بر مونزا یکی از چشمان این عروسک را رنگ کرده اند یعنی به یکی از آرزوهای خود رسیدند. وقتی یک خبرنگار در باره رنگ کردن چشم دوم از یوری رومانو و آنتوان بریزارد بازیکنان پیاچنزا سوال پرسید از جواب دادن طفره رفتند و آن را یک راز دانستند. شاید آنها آرزوی قهرمانی در سوپرلیگای ایتالیا را کرده اند و تا زمانی که به این آرزو نرسند چشم دوم را رنگ نخواهند کرد.

گفتنی است تیم ملی والیبال ایران پس از کسب سهمیه المپیک توکیو، از سوی فدراسیون والیبال ژاپن یک عروسک داروما دریافت کرده بود.