پنج‌شنبه 14 تیر 1403

ستاری: ظرفیت شیرین‌سازی آب چاه‌های ژرف منطقه سیستان بزودی 2 برابر می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ستاری: ظرفیت شیرین‌سازی آب چاه‌های ژرف منطقه سیستان بزودی 2 برابر می‌شود

زاهدان - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ظرفیت شیرین‌سازی آب چاه ژرف شماره سه تا 2 ماه دیگر بیش‌از 2 برابر خواهد شد و این رقم به شبکه تامین آب منطقه سیستان تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سورنا ستاری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از چاه ژرف شماره 1 ضمن پیگیری روند احداث چاه های ژرف جدید اظهارداشت: آب ژرف جزء اهداف جدی دولت سیزدهم بوده که در استان سیستان و بلوچستان با قدرت جلو می‌رود.

وی افزود: هنوز در مرحله اکتشاف قرار داریم چرا که با سنجش شرایط نیازمند به اکتشاف تعداد بیشتری از این چاه ها هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری بی نظیری با وزارت نفت صورت گرفته و به زودی این همکاری‌ها گسترش بیشتری خواهد یافت تا بتوانیم تعداد بیشتری از این چاه ها را حفاری کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بدو ورد به فرودگاه زابل در شمال سیستان و بلوچستان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران منطقه سیستان، رییس پارک علم و فناوری این استان و جمعی از مسوولان قرار گرفت.

ستاری در این سفر یک روزه به سیستان و بلوچستان قرار است از چاه آب ژرف شماره سه واقع در شهرستان نیمروز شمال استان بازدید و خط انتقال این چاه را افتتاح کرد.

وی همچنین از آب شیرین کن با ظرفیت 2 هزار و 500 متر مکعب چاه آب ژرف شماره سه و آب شیرین کن با ظرفیت 500 متر مکعب چاه ژرف شماره یک منطقه سیستان رونمایی کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور پس از زابل در سفر به زاهدان خانه خلاق و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان و فاز دوم کارخانه نوآوری را افتتاح خواهد کرد.

وی در ادامه سفر خود از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در زاهدان، فاز جدید توسعه پارک علم و فناوری و مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی زاهدان بازدید خواهد کرد.

ستاری همچنین در این سفر خانه‌های خلاق و پویانمایی و تولید بازی، نوآوری اجتماعی، نوآوری دانش آموزی و نوآوری شهری و فاز کارگاهی پارک در زاهدان افتتاح شود.

برچسب‌ها