چهارشنبه 4 مهر 1403

ستایش ایوان راکیتیچ از ستاره اصلی کرواسی / توصیف مودریچ الکی نیست: لغت‌نامه می‌خواهد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ستایش ایوان راکیتیچ از ستاره اصلی کرواسی / توصیف مودریچ الکی نیست: لغت‌نامه می‌خواهد!

ایوان راکیتیچ، ستاره سابق کرواسی، در مصاحبه‌ای با آ اس به ستایش از لوکا مودریچ پرداخت و گفت کرواسی در بهترین شرایط ممکن به یورو رسیده است.

به گزارش "ورزش سه"، ایوان راکیتیچ که در حال حاضر بازیکن الشباب عربستان است یکی از اسطوره‌های فوتبال کرواسی به حساب می‌آید. او یک سال بعد از اینکه با تیم ملی کشورش نایب‌قهرمان جام جهانی 2018 شد از تیم ملی خداحافظی کرد. راکیتیچ 106 بازی ملی و 15 گل ملی در کارنامه دارد.

او امروز در مصاحبه با روزنامه آ اس به وضعیت تیم ملی کرواسی پرداخت و بعد از ستایش از لوکا مودریچ و سرمربی کرواسی، زلاتکو دالیچ، گفت با بازیکنان تیم ملی کشورش در ارتباط است و می‌داند کروات‌ها در بهترین شرایط ممکن به یورو رسیده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که دوست نداشت الان در کنار هم‌تیمی‌های سابقش در آلمان باشد گفت:" البته که دوست داشتم چون من عاشق فوتبال و عاشق تیم ملی کشورم هستم. ولی حالا دیگر دوران من تمام شده و قرار است در خانه کنار خانواده و همسرم یورو را تماشا کنم و خیلی هم لذت خواهم برد. تصمیم من برای خداحافظی با تیم ملی تصمیمی قلبی بود چون خانواده‌ام برای من خیلی ایثار کرده بودند و نوبت من بود که برای آنها کاری بکنم. من همین حالا وقتی بازیهای سویا و بارسلونا و کرواسی را از تلویزیون تماشا می‌کنم قلقلکم می‌آید ولی به هر سه تیم احساس نزدیکی زیادی دارم".

راکیتیچ درباره شرایط کرواسی و لوکا مودریچ گفت:" کرواسی کشوری است که کمی بیش از چهار میلیون نفر جمعیت دارد. اینکه چنین کشوری در فوتبال اینقدر موفق باشد به خصوص به خاطر درخشش‌های ما در جامهای جهانی واقعا بی‌نظیر است. علاوه بر نتیجه‌ها به ستاره‌هایی که کرواسی خلق کرده نگاه کنید. مودریچ یک ستاره فراتر از ستاره است. چقدر عالی می‌شود اگر لوکا امسال جام را بالای سر ببرد. اگر بخواهم احساسم درباره لوکیتا را توصیف کنم باید به لغت‌نامه رجوع کنم چون لغت کم می‌آورم. چه هوادار رئال باشید یا نه، لوکا خیلی بزرگ است. فوتبال ناب، نمادی برای بچه‌ها، حرفه‌ای‌ها و ژورنالیست‌ها و هر کسی که فوتبال را دوست دارد. ما که عاشق فوتبالیم دوست داریم لوکا تا ابد در رئال و تیم ملی کرواسی بازی کند تا از دیدنش لذت ببریم".

او به ستایش از زلاتکو دالیچ، سرمربی کرواسی، پرداخت و گفت:" زلاتکو یک روان‌شناس فوق‌العاده است و اگر او نبود کرواسی در این سالها به این همه موفقیت نمی‌رسید. دالیچ خودش هم یک ستاره است".

ستایش ایوان راکیتیچ از ستاره اصلی کرواسی / توصیف مودریچ الکی نیست: لغت‌نامه می‌خواهد! 2